22 Haziran 2008 Pazar

Bekarlığa veda pastası "Büstiyer Pasta"



Eski bir tekstilci bile olsam kendimi bildim bileli düğme bile dikemem ama bu sefer ki büstiyer modelini ön dikişler sağa doğru yatış göstersede pastaya kolayca giydirebildim. Normalde şeker hamurlu bir pasta olsa anında hatalı dikişleri söker tekrar yenisini yapardım ama kremalı pastalarda bu pek mümkün olmuyor. Riske girmeye bile değmezdi.

Büstiyer pastayı bir gelinin bekarlığa veda partisi için yaptım.(Bachelorette Party) Pastanın modelini buradan aldım. Tam da istediğimiz gibi bir modeldi, ben sadece rengi ve fotoğrafta net göremediğimden krema sıkma tekniğini değiştirdim. Göz kararıyla netteki resimden yağlı kağıda her iki kenarı da eşit olacak bir büstiyer kalıbı çıkardım, (malesef evde kalıbını çıkaracak bir büstiyerim yoktu ;) sonra kalıbı dikdörtgen pastanın üzerine yerleştirdim ve kürdanla kenarlarını işaretledim daha sonra da kürdanın kenarlarından keskin bir bıçakla geçip kestim..Göğüsleri de minik futbol topu şeklindeki kek kalıplarımda pişirdim. Böylece traşlamaya da gerek kalmadı. Pastada sadece çiçekler şeker hamurlu, gerisi yağlı krema (butter cream) kaplı. Akşam yardımıma Kitchenaid'im de geldi, hemen kuruldu ve ayağının tozu ile birlikte çalışmaya başladık..İnşallah benden memnun kalır yakında onu sizle ve marifetleri ile tanıştırmak isterim..





Son olarak gelen tüm yorumlar için sonsuz teşekkürler, güzel sözleriniz beni çok mutlu ediyor. Sayfama yorum bırakan herkesi geri ziyaret edip yorum bırakamıyorum, soru ve emaillerine vaktinde cevap veremiyorum, umuyorum kusura bakmazsınız, bunun için öncelikle özür dilerim. Şuan pastacılık hayatım ile ilgili zorlu ve stresli bir döneme girdim, uzun bir müddet sayfamdan sadece yaptıklarımı paylaşıp, arka planda yeni ve daha iyi nasıl pasta yapabilirim arayışı içinde olabilirim. Evim ofisim pastanem gibi oldu. Burada benimle birlikte olduğunuz ve destek verdiğiniz için de çok teşekkürler...

Herkese şeker tadında bir hafta dilerim..
Sevgilerimle

44 yorum:

  1. sevgili ayşe öyle güzel tasarlamış ve yapmışsın ki sölenecek söz bırakmıyorsun harikasın pastanın detay görüntüleri varsa bizimle paylaşırmısın:)bayıldım süüüüpeeerrr;)cilgin pastacı aysu

    YanıtlaSil
  2. Ayşe, inan orjinalinden çok daha güzel ve başarılı olmuş. Pasta demeye bin şahit lazım. Sanat eseri. Galiba içindeki sanatçı ruhu gün geçtikçe daha fazla kendini gösteriyor. Tebrik ederim seni.Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. vavvv çok seksi erkekler için mükemmel bir seçim herzamanki gibi süpersin ayşe emeğine sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. allahım ya görüntüsü ne kadar güzel duruyor ammada ince çalışmışsın ayse bala tebrik ediyorum seni valla:)
    bu arada azcuk guldum goruntuye o da malum bahsettiği şey için:)

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş çok yaratıcı..
    Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Orjinali silik kalmıs canım.
    Ama olmaz ki boyle ard arda kremalı olupta kusursuz sıvamalarla pastalar da konmazki siteye,yapan var yapamayan var değil mi ama:)

    Ellerine saglık süper olmus süper cok temiz cok şık bir çalışma olmus.
    Ben senin yanına gelecegim yardıma:)

    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  7. Ayşem canım süpersin ya maşallah inan nutkum tutuldu,bu kadar muhteşem olur ancak.Benimde en büyük hayalim inşallah emekli olduktan sonra pastacılık kursuna gitmek inşallah gerçekleştirebilirim,öptüm canımmm

    YanıtlaSil
  8. sevgili ayse,
    dokturmussun gene:)harika olmus orjinalinden cok daha guzel olmus ellerine saglik seni gonulden tebrik ediyorum. nasil bir kalip kullandigindan ve pastanin nasil yapildigindan biraz bahsedermisin bir de unutmadan 100 kisilik pastanda kullandigin kalip kac cm likti onu da benimle paylasirsan cok sevinirim:)
    buyuk bir hayranlikla pastalarini takip ediyorum
    sevgilerimle
    zeynep&zumra

    YanıtlaSil
  9. Aysecigim eline koluna saglik ne sirin bisi olmus boyle.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. WOW!!! Bu da ne böyle... tek kelimeyle "mükkemel" olmus canim.

    YanıtlaSil
  11. merhabalar...
    sizi uzun zamandir takip ediyorum gercekten cok guzel pastalar yapiyorsunuz, benimde pasta merakim var ama ne yazikki yurt disinda oturmama ragmen gerekli malzemeleri temin edemiyorum. bu pastanizda inanin çok guzel olmus bunun benzerleri fransiz sitelerinde mevcut hemen hemen ayni sadece dekorasyon degisiyor ama gercekten sizinki cok guzel olmus...insallah bende çok guzel pastalar yapabilirim, kendinize iyi bakin

    fransadan leyla

    YanıtlaSil
  12. Tek kelimeyle süper! ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. TEK KELİMEYLE ; SÜPER GÖRÜNTÜ !!

    YanıtlaSil
  14. kesinlikle yorum yok Ayşe'cim.Yorum yapamayacağım kadar harika olmuş.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Aysecim

    Gercekten soylenecek sozler bitmis durumda. ELlerine saglik enfes olmus. Insanin alip giyesi sonrada yiyesi geliyor. Opuyorum

    YanıtlaSil
  16. ayyyy canim neler yaptin sen inan gozlerimi alamadim gercek bustier olmus sanki alip giyilecek gibi.
    bu kadar gercekci olmasi inanilir gibi degil canim
    birde krema calismasiyla yapmissin ben dogru durust nekadar ugrassamda krema sıkamam egri bugru olur hep:)))
    canim tek kelimeyle harikasin masallah Allah nazarlardan korusun seni canim
    kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba
    Uzun zamandır sitenizin sessiz takipçilerinden biriyim (aslında bu sessizliğimi korumaya da kararlıydım çünkü blog sitelerine yorum yapma alışkanlığım pek fazla yoktur) ama pastanızı-sanat eserinizi, çok samimiyim şaheserinizi- görünce sizi tebrik etmeden geçmek istemedim
    gerçekten çok başarılısınız, sizi tüm samimiyetimle kutluyorum
    sevgiler
    Özlem

    YanıtlaSil
  18. Ayşeciğim diyecek söz bırakmıyorsun artık. Harika bir işçilik . Dediğin gibi şeker hamurlu olsa üstüne bir çiçek kondurup kapatıverirsin ama bunda krema bir bulaştımı dönüşte yok. Kitchen aid 'inlede sana mutluluklar diliyorum canım. Bol bol pastalar yapki bizimde gözümüz şenlensin :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Yaman Ayşeeeeem.... HARİKASIN
    Elinin inceliği, çalışmanın titizliği muhteşem. Sadece merak ediyorum, buttercreme'in tadı ağır olmuyormu? ellerine sağlık,sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  20. İlginiz ve yorumlarınız için çok teşekkürler..Pasta üzerindeki ince çalışmaları farketmeniz doğru yerde doğru kişilerle olduğum hissini uyandırıyor bana.Çok teşekkürler herkese...:)

    Sevgili Aysu, "pastanın detay görüntüleri" derken tam olarak neyi kastettiğini anlamadım..Eğer pastayı yaparken ki detaylı fotograflarımı soruyorsan malesef hiç çekim yapamadım. Yağlı kremalı pasta yaparken mümkün olduğunca hatta hiç mi hiç fotoğraf makinamı mutfağa almıyorum...Bitmiş pastanın da sayfama koyduğum görüntülerinden başkası elimde yok..:(

    sevgili zeynep&zumra, yazimda sizin için biraz daha detaylı açıklama yaptım umarım yardımcı olabildim..100 kişilik pasta ölçüleri için de diğer yorumunuza yanit vermiştim. Pastamda kullandığım ölçüler yaklaşık olarak büyük 36cm, küçük 25cm, yükseklikte 10 cm dir. sevgilerimle

    Zehracım, bence buttercream çok yağlı ve tatlı bir krema, ben tadını çok sevmiyorum. Eskiden tadına bile bakamazdım ama zamanla körle yatan şaşı kalkar misali artik kremayı parmaklayıp yer oldum..Buranin yerlileri çok seviyorlar bu tadı. Pek çok aromalı buttercreamde var. Örneğin çikolatalı, meyveli, yemişli vs...Son olarak belirtmek isterim ki, buttercreamlerin çeşitleri de var. Mesela swiss,italian meringue buttercreamler. Yumurta beyazları ile yapılıyorlar, ben hiç denemedim onların tadı daha mı hafif olur bilemiyorum. Yumurta beyazını çiğ çiğ çırpıp yapıyorlar kulağa hoş gelmiyor ama deneyip tecrübe kazanmak lazım. İşte böyle arkadaşim..:) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Ama Ayse artık sana ne diyeyeim ben yahu.Nedir bu?Muhteşem olmuş.Harikasın sen.

    YanıtlaSil
  22. Harika bir bustiyer olmuş... Ellerine sağlık... Yeni yardımcınla yeni çalışmalarını bekliyorum...

    Sıcacık kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Ayşem nasıl güzel pastalar bunlar.. siyah beyaz pastalarına zaten bitmiştim de bu büstiyer pasta da nefis bişey olmuş! durdurak bilmiyorsun artık! herşey istediğin gibi olur umarım..
    bu kadar uzak olmasaydık keşke.. yardımcın olurdum kesin :))
    öpüyorum senii

    not: bu sıralar yoğun bir dönemdeyim ben de ayrıntıları konuşuruz :))

    YanıtlaSil
  24. BEN BU PASTAYA BAYILDIM, BİTTİM. ORJİNALİNİ BİLE SOLLAMIŞSIN AYŞECİĞİM TEBRİK EDERİM. AMA SONUCUN MÜKEMMEL OLMASINA ŞAŞIRAMAK LAZIM, SEN YAMAN AYŞE'SİN!!!

    SANA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM CANIM, SEVGİLER...
    EVREN

    YanıtlaSil
  25. Ayşe söyleyecek kelime bulmakta bile zorlanıyorum artık.
    Orjinal fotoğraftakinden çok daha başarılı olmuş.
    Krema ile çalışırken bu kadar kusursuz nasıl olunur halen aklım almıyor:)) Hata yada kaza senin home office de hiç yaşanmıyor sanırım:))

    Gönülden tebrik ediyorum..

    YanıtlaSil
  26. VALLAHİ HARİKA OLMUŞ ,SENİ TEBRİK EDERİM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM....BAYILDIM YA SÜPER....SEVGİLER

    YanıtlaSil
  27. Harika olmuş bayıldım.Ayrıca orjinalinden daha güzel olmuş.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  28. Ayşeciğim,

    ellerine sağlık dört dörtlük bir sıvama, çok şirin bir pasta;) Hakikaten ellerine sağlık tu tu tu maaşallah nazar değmesinnn...

    Sevgiyle kal öpüyorum canım,

    YanıtlaSil
  29. Canım Ayşem her seferinde değişik ve güzel tasarımlarla karşılıyorsun bizleri sayfana geldiğimizde. Bu da harika olmuş, hele böyle bir modeli pastaya uyarlamak ta çok zor bana göre tabii...Harikasın canım,ellerine sağlık, başarılarının devamını diliyorum...
    Sevgilerimle öptüm canım...

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar,ay çok guzel olmus bu pasta,harika,marifet ustalik buna denir,ellerinize saglik.

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


    MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
    30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

    Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
    Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

    Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

    YanıtlaSil
  31. Ayşeciğim ellerine sağlık,Her zamanki gibi bir ayşe yaman ayrıcalığı taşıyor pastan.İnan kıyıpta yenilecek bir pasta değil.Bakmaya doyamadım.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  32. Çok albenili olmuş canımm. Çalışmalarında başarılar..Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. merhaba.
    şa-ha-ne olmuş.
    bravooooooooo :)

    YanıtlaSil
  34. Tek kelimeyle hariiikaaaa diyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler.......

    YanıtlaSil
  35. Sevgili Ayse pastan cok guzel olmus ellerine saglik gercekten cok profesyonel gorunuyor emminim tadida guzeldir renklerinde cok guzel secmissin simsicacik sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  36. Tek kelimeyle muhteşem. Başka diyecek bir söz bulamıyorum. Çok uğraşılmış gerçekten, Emeğinize ve ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  37. İşte bunu sevdim :)

    Buttercreami şeker hamuruna milyon defa tercih ederim :D

    Çok cici bir pasta olmuş bu, eline sağlık. Alan memnun kalmıştır :)

    YanıtlaSil
  38. Pek afilli bir pasta olmuş Ayşe'cik.Sen bu işe fena daldın gibime geliyor.Kurs vermeye gelicen di mi Türkiye'ye?;)

    YanıtlaSil
  39. merhaba ayse,
    artik benimde bir sitem var.benide linklerine eklersen cok sevinirim
    sevgiler
    zeynep&zumra
    www.tatlipastalar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  40. Diyecek kelime yok, muhteşem bir şey olmuş bu. Çok özenli çok sabırlı... Göz zevkim okşandı canım eline sağlık.

    YanıtlaSil
  41. Vallahi bu pasta icin 3 yil sonra yeniden bachelorette party dusunebilirim.

    YanıtlaSil
  42. Pasta harika görünüyor,dikilse bu kadar detaylı güzel dikilemezdi gerçekten ,ellerinize sağlık.
    Sevgiler.
    Pınar.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails