15 Mayıs 2008 Perşembe

Colette Peters ile Pastacılık Kursu



3 günlük şekerden bir rüyadaydım geçtiğimiz haftasonu. Uyandığımda hala ağzımın suları akıyordu.
The Notter School of Pastry Arts da tadına doyulmaz bir pastacılık eğitimi aldım. Aslında tam pastacılık da sayılmaz, dünyaca ünlü pasta tasarımcısı Colette Peters'nın "Advanced Cake" adı altındaki bir eğitimiydi bu.
21 saat içine bir sürü şey sığdırmaya çalıştık. Her arkadaştan teknikler, fikirler kapmaya, aklıma ne soru geliyorsa Colette ile paylaşıp birşeyler öğrenmeye çalıştım. Sanırım Colette Peters beni ona sorduğum sorular ile hatırlayacak.:) Sonuçta esaslı bir Saraylı Pastası hazırladım. (Buradan eski Saraylıma bakabilirsiniz.)

Colette ve diğer arkadaşlar Türk olduğumu pastama da bakıp söylediler. Türk ezgilerini, motiflerini pastama yansıtmaya çalışmıştım, sanırım devamını getirebilmek içinde daha çok çalışmam lazım.

Buradan eşime bana verdiği maddi ve manevi destek için tekrar binlerce kez teşekkürler ediyorum. (Beni dinlediğin bana gönülden inandığın için teşekkürler...)

Bembeyaz, altın gibi değerli, taze gelinler gibi mutlu bu pastayı herşeyden önce anneme tüm annelere ve geleceğin annelerini hediye ediyorum.

Herkese tatlı rüyalar
Sevgilerle






54 yorum:

  1. Yaman Aysem,
    Cok yamansin..

    Ellerine saglik, harika birsey olmus bu pasta, tek kelime ile nefisss

    Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir gun diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. süper ötesi olmuş pasta. sanırım birkaç seneye sende dünyada sayılı pastacılardan olacaksın. yoksa oldun bile mi:)

    YanıtlaSil
  3. Bu bir rüya mı Ayşeee,ne güzel ne endamlı bir pasta bu maşallah maşallah...

    Kursa gitmiş olman ne güzel,oradaki imkanları sonuna kada kullan canım...

    Gözlerinden öpüyor,tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
  4. Ayseeeee!!

    Of of of ne guzel bi pasta bu yaa.. Resmen sanat eseri yahu... Turkiye de bana onerebileegin bir kurs var mı? Sizi izlerken cok hosuma gitti bu iş..

    YanıtlaSil
  5. Tam saraylara layık olmuş.Harika bayıldım.Bakalım senden daha ne güzellikler gelecek:)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Aman allahım...Hakikaten son noktayı koymuşsun sevgili Ayşe...Bayıldım, inanılmaz güzel olmuş bu pasta...Hatta bu pasta da değil bir şaheser, bende ne zamandır altın ve beyazlı bişr pasta yapmak istiyordum ama elbette bunu görünce dedim ki olay bitmiş!:) Fikirlerine ve emeğine sağlık, çok zarif ve ve daha söyleyecek kelime bulamıyorum, tıkandım;)

    Devamını heyecanla bekliyorummm...

    Sevgiyle kal,
    Zümrüt

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Ayşe,

    İlk önce sizi tebrik etmek istiyorum. Gösterdiğiniz özen, yaptığıniz işe olan saygınız, sevginiz ve özellikle emeğiniz tartışılmaz. Kuşkusuz kolay işler değil ama öğrenmek kadar güzel başka birşey daha yok. Sabah sabah iştahımı açtığınız konusunda şüphe yok. KEşke Türkiye/İzmir'dede böyle seminerler olsa da bizde faydalanabilsek. Çünkü bende burada sayfandan öğrendiklerimce, seyende elimden geldiğince birşeyler yapmaya, yaptıklarımı seninkilere benzetmeye çalışıyorum.

    Seni sevgi ile kucaklıyorum. Eline sağlık..

    Rana DEREBOYLU

    YanıtlaSil
  8. Ayşe'ciğim,
    Harika görünüyor. Süperrrr...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. maşallah sana
    pastan çok güzel olmuş
    gelinlik kızlar gibi süzülüyor buloğunda ellerine sağlık süpersinn :)

    YanıtlaSil
  10. yaaa ayşecim enfes gözüküyor keşke vaktim olsada pastacılık kursuna katılabilsem yüreğine ve ellerine sağlık öptüm

    YanıtlaSil
  11. Ayşeciğim muhteşem bir pasta yapmışsın.Bu kursa katılımın için senin adına mutlu oldum.Kimbilir bize daha neler hazırlayacaksın.sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. süper :)
    rüya gibi :O
    daha nedenirki!
    ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  13. Ayeşciğim ne şanslısın ...:))pastanda harika olmuş..:))darısı bizim başımıza

    YanıtlaSil
  14. pastalariniz super ayrica son pasta muhtesem olmus gercekten tam sarayli pasta, insani hayallere daldiriyor, fotograflarinizin birinde arka planda lale seklinde pecete halkalari var, onlari Amerikada nereden temin ettiniz aceba?? kolay gelsin
    boston dan sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Ayşeciğim
    Nasıl imrendim sana anlatamam...Ne kadar güzel olmuş pastan...

    Ellerine sağlık

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  16. SÜPER ,ELLERİNE SAĞLIK HARİKA BİR PASTA OLMUŞ...NE KADAR GÜZEL ,BÖYLE BİR USTADAN EĞİTİM ALMAN,BÜTÜN ÖĞRENDİKLERİNİ BİZLEREDE ÖĞRET LÜTFEN :)) SEVGİLER

    YanıtlaSil
  17. Harika bir fırsat olmuş senin için Ayşecim, çok sevindim. Saraylı çok çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ayrıntılar, motifler çok güzel.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. Allah herkese seninki gibi bir eş nasip etsin canımcım...
    Pasta süper olmuş çok şık,çok asil duruyor.Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık muhteşem bir pasta olmuş, şimdi Amerika'da olmak vardı:((

    YanıtlaSil
  20. Ayse dokturmussun yine, ellerine saglik...

    Ayrintilarini yazsan da biz de nasiplensek canim, super olmus...

    Ayakta alkisliyorum seni, hoscakal :)

    YanıtlaSil
  21. inanilmaz birsey canim seni tebrik ediyorum harikasin ellerine saglik
    tam anlamiyla sarayli gelinler gibi suzuluyor osmanli motiflerini cok guzel islemissin bayildim canim agzim bir karis acik kaldi gozumu alamiyorum.
    kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  22. Ayşeciğim pastan harika olmuş ellerine sağlık. Asında bence sana eseri gibi olmuş çok ince ve zevkle işlenmiş. Yılın pastası seçtim bile ben bunu :):):)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Çattttt!!! Geldi mi kıskançlık çatırtım? Ben o kadına bayılırım, inanılmaz yaratıcı ve beceriklidir. Sitesinde ağzımın suyu akarak dolaşırım hep. Pastan inanılmaz olmuş bence. Çırağan Sarayında bir düğüne yaraşır olmuş. ;)

    YanıtlaSil
  24. Rüya gibi bir pasta olmuş Ellerinize sağlık hakikaten işçilik süper.Gerçekten saraylara layık bir pasta olmuş.Bu eğitimden sonra kimbilir bizi daha ne güzel pastalar bekliyor.Digiturkte Yemek savaşlarında yapılan Ödüllü Süper pastalara benzemiş.Kutlarım.

    YanıtlaSil
  25. SÜPER BU PASTA..ELLERİNİZE SAĞLIK... İNSANIN AĞZININ SULANMAMASI İMKANSIZ...

    SEVGİLEİRMLE...

    YanıtlaSil
  26. tam saray işi olmuş bu pasta..şahane görünüyor..her ayrıntıyı ayrı ayrı inceledim..harika..ama bana hala sen en güzel pastanı henüz yapmadın gibi geliyor.slmlar

    YanıtlaSil
  27. Pasta muhtesem olmus, ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  28. Süpersin aysecigim. Pastan tek kelimeyle "mükemmel"!

    YanıtlaSil
  29. Ayşe abartmadan yazamıyorum,kendimi tutamıyorum...Yine çok güzel,mükemmel bir pasta yapmış yapmakla kalmayıp şahane süslemişsin.Bizim motifleri yansıtman ayrı bir gurur kaynağı.Ben medya patronu olsaydım seni kesin tv'de yada gazetemde lanse etmiştim:))Senin kapmak için herkesler sıraya girecek bence çok az kaldı...
    Sen ustalardan değil ustalar senden öğrenicek , yakında...


    Başarılarının devamını diliyorum..

    YanıtlaSil
  30. ya bu blog ne guselmiş:)
    ben yeni farkettim :)
    tanısmak isterim sizle dogrusu maşallah ne tecrubeler var sizde yahu:)
    tamda istediğim bi hayat dedim valla cıvıl cıvıl pasta dolu :)
    cok cok gusel pastanız nazar degmesin:)
    blogun yeni elemanı gokche:)

    YanıtlaSil
  31. Ayşeciğimmmmmmmm...ay ne desem bilemedim, bir pasta bu kadar mı zarif, şık ve sade olabilir.Ellerine dert görmesin...harika olmuş. SÜPEEEER!!!!

    zehra

    YanıtlaSil
  32. Çok zarif...Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  33. beklediğin eğitim gerçekleşmiş çok sevindiim. Pastada muhteşem gözüküyor.Bizi orda pastalarınla temsil etmende ayrı bir güzellik :) ellerine sağlıık..

    YanıtlaSil
  34. Yaman Ayşeeemmmm,

    Ahhhhhh, ahhhhhh:))) İçim gitti içim, müthiş büyük bir şans, senin adına çok sevindim..

    Pastan harika olmuşşşş, tam saraylı olmuş tam:)

    Sımsıcak sevgiler, öpüyorum seni.....

    YanıtlaSil
  35. Muhteşem olmuş ellerinize sağlık.Dedikleri gibi tam saraylara layık.

    YanıtlaSil
  36. Canım Ayşe'ciğim bu ne güzellikler böyle, yine harika pastalar yapmışsın, hepsi de birbirinden güzelller, bayıldım doğrusu...Hele de bu üç günlük şeker rüyan senin için çok iyi olmuş, artık öğrendiklerini de bizlerle paylaşırsın...
    Canım bu arada eşinin doğum günü pastasını da çok beğendim inan, fikir de çok güzel, eşine de mutlu sağlıklı nice yıllar diliyorum canım...
    Canım ayrıca ziyaretlerin ve geçmiş olsun dileklerin için de çok teşekkür ediyorum...
    Güzel Ayşem,başarılarının devamını diliyor, sevgiyle öpüyor, ailecek selamlarımızı gönderiyoruz...

    YanıtlaSil
  37. Ayşemmm ne zamandır bir yorum bile yazamadım sana..geliyorum gidiyorum ama bir üşengeçlik üzerimde yorum yazamıyorum.. seni de göremiyorum zaten benim sularda :))
    canımm pastaların birer şahaser oldu desem.. bakmaya doyamıyorumm harika.. böyle bir düğün pastam olsun isterdimm !!
    bu arada sonunda ben de atıyorum elimi şeker hamuruna inşallah :)
    sevgilim bir süpriz yapıp şeker hamuru malzemeleriyle çıktı karşıma geçen gün! ne zamandır istediğimi biliyordu.. ve bu hafta sonu yiğenlerimin doğumgününe küçük bir çalışma yapıcam inşallah beceririm !!!
    sonuçtan haberdar ederim :))

    öpüyorum seni kocemen kocemen!! görüşürüzzz

    YanıtlaSil
  38. Merhaba ,
    Çok güzel çok profesyonel olmuş.
    Böyle bir ustadan ders almak ne kadar heyecan vericidir kimbilir?
    Yeni pastalarını sabırsızlıkla bekliyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  39. merhaba pasta çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  40. Ayse, çok tebrik edrim.
    Eşinle mutlu ol hep.Yapılan jest çok güzel.

    Pasta muhteşem emek verdiğin belli ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  41. Aysecim yine harika bir is cikartmissin ortaya.Tam saraylara layik.
    Ellerine saglik.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  42. Merhabalar Ayşecim,
    böyle bir pastaya inan ne diyeceğimi bilemiyorum ellerine sağlık demek yetersiz gelir çok ama çooooooook harika olmuş....
    Türkiye'den kocaman sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  43. Sevgili Ayşe, bembeyaz, harikulade, bir masal pastası olmuş bu, sonraaa prensesle yakışıklı prens 3 gün 3 gece süren bir düğünle evlenmişler, masal da burada bitmiişşşş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  44. amanınnn o bir pasta olamaz... o, çok daha güzel çok daha tatlı bişey!! :))
    Ayşecim pastan çookk güzel olmuş. Ayrıca eğitim konusunda da çok şanslısın!Senin için müthiş bir deneyim olmuştur eminim.
    Bu deneyimi aktaracağın güzel pastalarını bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  45. Ayse'cim sayfana gelince gozlerim gercekten bayram etti :) Tek kelimeyle fevkalâde guzel bir pasta yapmissin ve bu pastanin tasariminin tamamen senin elinden ciktigi belli.Ellerine saglik.
    Bu uc gunluk kursun sana cok buyuk faydalari oldugundan eminim. Bundan sonra yapacagin pastalarida sabirsizlikla bekliyorum canim :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  46. Çok çok teşekkürler ediyorum güzel sözleriniz destek dolu mesajlarınız için...

    Hissediyorum ki bu eğitimden sonra benden daha güzel pastalar ve tarifler bekliyorsunuz, söz veremiyorum ama elimden geleni yapacağım. İşin içine girdikçe daha fazla şey öğrenip, daha iyi pastalar gördükçe işimin kolaylaşacağını ve daha güzel pastalar yapacağımı düşündüm ama sanırım yanıldım. Bu iş gittikçe zorlaşıyor sanki..:))

    Tekrar yorum yazan ve ziyaret eden tüm arkadaşlara tek tek teşekkürler ....

    5th Avenue, Türkiyede hiç bir pasta kursunda bulunmadım ama netten gördüğüm kadarı ile tüm kurslar faydalı..Sana tavsiyem kursa yazılmadan önce tüm içeriği öğren, nerede eğitim göreceksin, eğitimi kim verecek, eğitim boyunca neler öğreneceksin ve eğer varsa bunların resimleri. Bu yazdıklarım sana pastacılık eğitimi verenler arasında karşılaştırma yapmanı ve en iyisini seçmene olanak sağlar..
    Mesela ben Colette Peters eğitimine internetten kayıt olmasaydım eminim
    " Advanced Cake " yerine sadece "Cake" olana giderdim..:) Çekinmeden eğitim ile ilgili tüm merak ettiklerini yerinde sorarak öğren..Eğer mümkünse kursa gitmeden önce biraz da ders çalış..:) Yani pastalar ile ilgili bir ön bilgin olsun bence..:)

    Boston'dan isimsiz arkadaş,
    "fotograflarinizin birinde arka planda lale seklinde pecete halkalari var" demişsiniz hangi fotoğraf olduğunu hatırlayamadım ama şimdiye kadar arka planda kullandığım tüm kağıtları (sprapbooking) Craft storelardan temin ediyorum..Joann ya da Michael craft storelardan bu kağıtlara ulaşabilirsiniz.

    HERKESE EN İÇTEN SEVGİLERLE
    TATLI RÜYALAR ;)

    YanıtlaSil
  47. Ayse'cim, Boston'dan yazan arkadasa yardimci olayim dedim :)Bahsettigi pecete halkalari su senin Seker Ada pastanin resminde, arkadasin Emine'nin hazirladigi sofradaki pecete halkalari olmali canim :)Gozumden bir sey kacmadigini da boylece belgeledim galiba :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  48. Nilgüncüm süpersin vallahi :)
    Aklimin ucuna gelmedi o pecete halkaları..Halbuki benimde gözüm kalmıştı halkalarda..Tabaklarda da lale deseni vardı, çok uyumluydular..
    Emine arkadaşıma sorayım bakalım nerden almış...:)
    Dikkatin ve ilgin için teşekkürler..Bu arada son zamanlarda sesin solugun cıkmıyor, yeni figürler eklemiyorsun..Nedir bakalım bunun sebebi..;)

    YanıtlaSil
  49. NE DİYORLAR SON ZAMANLARDA FEVKALADENİNDE FEVKİNDE ÇOK GÜZEL TEBRİKLER.

    YanıtlaSil
  50. Ayşemm, Yamanımmm inanılmaz şahane bir pasta olmuş buuuu...İnan ki tablo gibi, bayıldımmm...Dediğin gibi senden beklentilerimiz arttı, sırada nasıl bir güzellik bizi bekliyor kimbilir :))
    Kucak dolusu sevgilerimi yolladım, bide öptüm seniiiiii...

    YanıtlaSil
  51. Vaaaaaaaaay, harika görünüyor ya. Resmen ışıl ışıl, ismine layık bir pasta. İlk saraylı pastan da çok şıkmış bana göre. Vallahi yamansın ya :) çok çok tebrik ediyorum seni. İnsanın sevdiği şeylerin peşinden koşması çok güzel ve de cesaret işi bence. Harika işler çıkartıyorsun, ben de sana gıptayla bakıyorum :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  52. sevgili ayse sayfani severek takip ediyrum yaptigin herseyi buyuk bir ozenle ve sevgiyle yaptigin cok belli sirf bu yuzden sana cok saygi duyuyorum bu arada gittigin okul cok unlu ve iyi bir okul ordan mezur bir kac shefin pastalarini izlemek kismet oldu food networkta gercekten super bir egitim veriyorlar ve gercekten yaptigin altin yaldizli pastaya bayildim hakkini vermissin :) tebrikler sevgiyle kal basarilarinin devami dilerim senin yaptiginin yarisini bile yapmaya raziyim :) senden ogrenecek cok seyim var :)

    YanıtlaSil
  53. Merhaba,
    ben size bir sey sormak istiyorum
    ben tr de istanbul da yasiyorum. universite ogrencisiyim ama pastaciliga biraz merak saldim,evde kucuk denemeler yapiyorum
    Boyle bir egitim almak istesem, profosyenel yuksek fiyatli uzun kurslar gibi degil de, daha kisa vadeli, uygun fiyatli tavsiye edebiliceginiz bir yer var mi?

    yada sadece bu kursun devamli olaup olmadigini ve fiyatini yazabilir misiniz :))

    tesekkur ederim, ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  54. merhaba Betül
    size pastacılık hayatınızda şimdiden başarılar dilerim..
    Bahsettiğiniz gibi bir eğitimi Türkiyeden alabilirsiniz, yurtdışındaki eğitimlerin çoğu oldukça pahalı..Sadece Wiltonun kursları uygun fiyatlı... Türkiyedeki pastacılık kursları ile ilgili bulduğum linkler buradaki yazımda mevcut, hepsini tek tek inceleyin, mümkünse gidip birebir pastacılardan bilgi alın..
    http://ayseyaman.blogspot.com/2010/06
    /faq-pastac-olmak-icin-ne-yapmam-lazm.html
    Colette Petersin ve Notter Schoolunda yazımda linkleri var, sayfalara gidip tüm bilgilere ulaşabilirsiniz..
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails