17 Eylül 2008 Çarşamba

Bayanlara Çiçek Beylere Lastik



Şüphesiz Ramazan'da en çok özlediğim şey bir dilim pasta ve kahve keyfi. Sanırım kahve bağımlısı olmuşum. Yandaki fotoğrafa baktıkça bunu daha iyi anlıyorum..
Bu pastayı uzun zaman önce gelen bayan misafirlerim için yapmıştım. Fırsat varken farklı şekillerde fotoğraflama imkanım da oldu. Sadece fikir vermesi açısından her iki halini de sayfama ekliyorum.
İlkinde şekerden yaptığım çiçekle süsledim. Böyle bir çiçek yapmanız için en az 2 güne ihtiyacınız var ama hem vaktim hem de sabrım yok derseniz pastanın kenarlarına çekeceğiniz saten bir kurdelede çok hoş durabiliyor.





Geçtiğimiz zaman içinde beylere özel şeker hamurlu pek pasta yapmadım.
Bu F1 lastik pastanın yapımı ise oldukça pratik oldu. Yuvarlak kekin ortasına fazla derin olmayan küçük bir havuz açtım, uygun renkli şeker hamurları ile kaplayıp süsledim, bir kaç bıçak darbesi ile efekt verip boyut kazandırdım. Yazması kadar inanın yapımı da oldukça kolay, eğlenceliydi. Üzerine ilave olarak bir küçük oyuncak yarış arabası da eklenince görüntüsü daha da güzel oldu. Beylere, erkek çocuklarına, araba yarışlarını sevenlere hoş bir hediye.
Bu doğum günü pastası, sevgili Elçin'in Formula 1 yarışlarını seven eşi içindi. Kendisine eşi ve minik oğullarıyla birlikte sağlıklı mutlu bir ömür diliyorum..

Herkese en içten sevgilerimle

36 yorum:

  1. SEVGİLİ AYŞE...... DİĞER PASTALARIN GİBİ BUNLAR DA ÇOK GÖZ ALICI..... HELE ŞU ÇİÇEK DESENLİ SİLİKON ALTLIKLA YAPTIĞIN ÇALIŞMALARINA BAYILIYORUM... AYRICA YAZINI OKUMADAN ÖNCE SAHİCİ ÇİÇEK SANDIĞIM LİLYUM'A, YAZINI OKUDUKTAN SONRA TEKRAR TEKRAR BAKTIM..TEBRİK EDERİM.... GERÇEKTEN ÇOK ÖZENLİ ÇALIŞMALAR YAPIYORSUN.... YOLUN HEP AÇIK OLSUN....... SEVGİLERİMLE.....

    YanıtlaSil
  2. ne kadar zevklisiniz...

    YanıtlaSil
  3. Ayşeciğim her iki pasta da her zamanki gibi harika olmuş. beyaz pastanın çiçeği çok şık ve zarfi,gerçek gibi aynen.ellerine sağlık canım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ayşe yaptığın pastalara bakınca yanında çırak olarak çalışabilsem keşke diyorum kendi kendime..
    Vallahi bu mesafeyi kısaltıp eğer Türkiye'ye dönersen senden ders almak isteyenler yada pasta almak isteyenler kuyruğa giricek..Seni havaalanında bekleyip kapmam lazım :))

    Arkadaşım bu emeklerin ve özenin her zaman gerçek karşılığını bulsun inşallah...Bunların hiç biri övgü değil senin gibi kompleksiz insan bulmak çok zor...Pasta yapım aşaması,şeker hamuru yapımı,pastacılık atölyesi gibi bu blog...
    Gönlüne ,emeğine sağlık...

    Unutmadan pastalar yine çok şık olmuş..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. selam Ayşe hanım çok şeker çok lezzetli bir sayfa hepsi birbirinden özel olmuşlar harika ya bayıldım ben bunlara insan nasıl kıyar bu güzelliklere...

    YanıtlaSil
  6. Ben o çiçeği gerçek sandım desem :)) valla söylemezseydin öyle görünüyor gerçekten sevgili Ayşe:)ellerine sağlık lastikli pastada hoş olmuş tekrar görüşmek dileğiyle.

    whiteistcafe.blogspot.com
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  7. sevgili ayşe lastik pasta hem kolay hemde araba tutkunu erkekler için mükemmel eline sağlık, biz bayanlar için hazırladığın pasta ise yine çok zarif bende çiçeği önce gerçek zannettim okuyunca tekrar resme geri döndüm okul yıllarında kumaştan çalışırdık eski günler aklıma geldi ellerin dert görmesin canım kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  8. pastalariniz bir harika, helede bu lastik tekere bayildim, tab esime gore bir konsept, formula bir hastasidirda kendileri :))) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  9. Ayşe'ciğim,

    Ellerine ve emeğine sağlık. 2 pastan da çok güzel olmuş :))

    F1 Lastiğe bayıldım. Harika :))

    Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Yaman Ayseeeem...offff yine zerafetini yansitmissin bir pastaya ve ben yine bakakaldim. Kendimi alamadim tekrar baktim, tek kelime ile harika, ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  11. Yaman Aysem,
    Gene dokturmussun, bak gelince ben de isterim:))

    Sevgilerimi gonderiytorum.

    YanıtlaSil
  12. Aysecim,
    yine harikalar yaratmissin. Ben o cicegi gercek sandim :) Okuduktan sonra bir daha baktim gözlerime inanamadim :) o kadar kusursuz ki...Ellerine saglik canim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Ayşe,

    Pastan çok göz alıcı olmuş.Özellikle lilyum çok gerçekçi olmuş.Anladığım kadarıyla sırf malzeme değil allah vergisi bi yetenekte lağzım.(bu kadar güzel şeyleri yapmak için)Ben senin bloggunu şans eseri yeni keşfettim.Yaptıklarını görünce dehşete düştüm.(harika şeyler yapmışsın.)Bi şey sormak istiyorum:pasta süslemek için yapılan modelleme hamuru yeniliyo mu yoksa sırf figür yapmak için mi kullanılıyor.Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Ayşeciğim,
    Her iki pastan da süper olmuş ama bu sürpriz değil benim için:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Pastada, Lilyumda harika olmuş elinize sağlık.
    Yaratıcılığınızı ve tasarım zenginliğinizi çok beğeniyorum. Zaten pstayı yapmak değil asıl zor olan tasarlamak yakışan figürleri bir araya getirmek. Emeğinize sağlık
    Sevgiler Uğur

    YanıtlaSil
  16. Canım,
    ellerine sağlık. Ne güzel de demişsin. Çok kolay diye. Bir de bize sor bakalım. ben bakarken bile şaşırıyorum. Bu detayları nasıl yapmış diye. Ellerine ve emeğine sağlık. İnanılmaz güzellikleri senin sayende görüyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. Ne kadarda şık olmuş. Ben bunlara kıyıp yiyemem bile.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık.
    Çiçeği gerçek sandığımı itiraf etmeliyim. Bu silikon altlıktan bende istiyorum. İstanbul da yok sanırım ya da ben rastlamadım

    YanıtlaSil
  19. ayşeeeeee sana inanmıyorum;inanamıyorummmmmm....

    allahım bunlar ne kadar güzeller böyleeee..

    heleki o zarif pastana bayıldım vallahi...

    ellerin dert görmesin sen süpersin.

    not:seni bizim eve bekliyorum....

    YanıtlaSil
  20. Çok zarif, çok muntazam ve yine ince işçilikli. Ellerine ve zevkine sağlık !

    YanıtlaSil
  21. ayy çok hoş olmuş Ayşecim ellerine sağlık pasta mütiş olmuş heleki çiçek harika.
    Sevgiler bay

    YanıtlaSil
  22. Ayşeciğim harikasın, bayılıyorum bu desene çok güzel çok hoş...

    Lilyum harika olmuş, yürekten tebrik ediyorum seni...

    Bizi sakın pastasız ve sensiz bırakma:)

    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  23. herzamankı gıbı muhtesemsın.....

    YanıtlaSil
  24. yaman aysem her iki pastanda her zamanki gibi muthis olmus beyaz pastanda ki cicek cok zarif ve gercekci gorunuyor,inanilmaz birsey bukada gercekci olmasi.
    harikasin canim ellerine emeklerine saglik.
    kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Ayşe cim ne kadar güzeller, bu ince fikirlerin, özenin ne hoş..
    Bu arada lilyuma bayılıyorum, çokkk güzel olmuş canım benim..
    Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Sevgili yaman ayşecim pastaların ikiside harika diyecek söz bulamıyorum bir arkadaşımızın dediği gibi türkiyeye gelirde kurs verirseniz ilk sırayı almak isterim koşa koşa gelirim inşallah olur bilmem böyle birşeyler düşünürmüsünüz sevgi dolu günler sizin olsun...

    YanıtlaSil
  27. kahve demissin şu anda benim de cnm miss gibi bir kahve çekti..ama yapmaya üşenirim mümkün değil..uykum var..yarın misafirlerim gelecek..neyse cnm..şahane pastaların artık yorum ötesi bir duruma geldiği için yazacak bir şey bulamıyorum..ellerine sağılk.slmlar

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Ayşe, o kadar zarif bir pasta olmuş ki.. Hem ellerine hem de sabrına sağlık.. Lilyumu - sen söylemesen - gerçek zannetmiştim..

    YanıtlaSil
  29. Öncelikle tüm gelen yorumlar için teşekkürlerimi gönderiyorum..
    Lilyum ile ilgili güzel sözleriniz için de ayrıca çok teşekkürler çok mutlu oldum çiçeği beğenmenize ve gerçekci bulmanıza..

    Bu çiçeğin buradaki asıl adı "Oriental Lily" olarak geçiyor, google da arama yapınca daha yakın planda daha ayrıntılı fotoğraflar bulabilirsiniz, model çalışırken daha yardımcı olur. Tiger Lily de oldukça güzel bir alternatif.

    Herkese en içten sevgilerimle

    YanıtlaSil
  30. anfora81 merhaba, elbette modelleme hamuruda yenebilir. Zaten modelleme hamuru şeker hamuruna Tylose vb. tozlar ilave edilerek oluşturulan bir çeşit hamur. Bu tozlarda modelleme hamurunun daha güzel şekil alıp kurumasına yardımcı oluyor. Temelde ikisi de şeker hamuru...
    Sanıyorum şeker hamuru ile arası iyi olmayanlar modelleme hamurundan da hiç hoşlanmazlar.

    YanıtlaSil
  31. ayşe merhaba,
    wiltonun kare kalıplarından almak istiyorum ama içleri desenli ve kenarları tam dik değil. karar veremedim. hangi ebatlarda ve hangi marka almalıyım? ebat olarak en kullanışlı 6 inch ve 10 inch gibi geldi bana ama tavsiyelerini bekliyorum. yardımcı olursan sevinirim.

    YanıtlaSil
  32. ayşeciğim cevabını bekliyorum canım:))

    YanıtlaSil
  33. Karamelam merhaba, wilton kare kaliplarini tavsiye etmiyorum, içindeki cizgi o kadar önem taşımıyor ama senin de fark ettiğin gibi kenarları dik değil ve yükseklikleri 2", ayrıca bu setin içinde 6" ölçülü kalıp yok, onu ayrıca alman gerekir. Sana tavsiye edeceğim bir marka var. Bu siteyi inceleyebilirsin. Kalıplar oldukça kalıteli ve kullanışlı. Ben de kullanıyorum memnunum.

    http://www.fatdaddios.com/

    Kalıp alırsan da 3" yükseklik tercih et, en uygun bu bence.
    Ben başlarda fazla bilinçli değildim, bu yüzden ve çok ucuz olduğu için kare wilton 3'lü setten de aldım. Buradaki kare düğün pastamın bazı kalıplarını da hocamdan ödünç aldım. http://ayseyaman.blogspot.com/2008/07/
    gercek-gullu-ve-beyaz-dugun-pastasi.html

    Yuvarlak pastalar için kelepçeli kalıp da kullanıyorum, henüz çember kalıplara geçmedim. Çemberlerinde oldukça iyi olduğu biliyorum ama son tercih sana kalmış. Fakat sakın wiltonun kare kalıplarından alma.
    Wiltonun yuvarlak kalıpları ve diğer şekillileri güzeldir, bitek sorun karelerde var.
    Canım umarım yardımcı olabildim, geç yanıtım içim kusura bakma olurmu, müsait değildim.

    Beni son durumundan haberdar edersin.:)
    sevgilerimle

    Son olarak en çok kullanılan ölçüler 6" 8" ve 10" diğerleri artık düğün pasta ölçülerine giriyor.

    YanıtlaSil
  34. yaaa merhabaaa... pastalarınız çok güzeeelll. bende şekilli pastalar yapmak istiyorum uğraşmayı çok seviyorum ama hiç böyle pastalar yapmadım. özellikle şu süslemeleriniz çok güzel bayıldım süpersiniz...nasıl öğrene bilirim böyle pasta yapmayı sizin kadar olamasamda azıcık ucundan yapabilirim belki ne dersiniz?... önerilerinizi bekliyorum allaha emanet olun kolay gelsiiiinnnn;))

    YanıtlaSil
  35. Ayşe hanım, bu harika pastayı denemek istiyorum da, acaba pasta üzerindeki deseni nasıl oluşturdunuz? İlla ki blog da bir yerde bahsetmişsinizdir ama iki gün inceledim yok bulamicam :)Kıvrım desenli yüzey kullandınız sanırım ama nasıl uyguladınız onu pastaya.
    Teşekkür ederim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  36. Ayşe hanım, bu harika pastayı denemek istiyorum da, acaba pasta üzerindeki deseni nasıl oluşturdunuz? İlla ki blog da bir yerde bahsetmişsinizdir ama iki gün inceledim yok bulamicam :)Kıvrım desenli yüzey kullandınız sanırım ama nasıl uyguladınız onu pastaya.
    Teşekkür ederim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails