13 Ağustos 2007 Pazartesi

Şekerli Yumuşak Yağlı Krema ve Güllü Pasta



Pastamın kreması çok güzel görünüyordu; eşimle yedik yedik doyamadık, hatta son gülü kapmak için kavga ettik, yediğim en güzel şekerli güllerdi, kıskananlar çatlasın! :)

....şeklinde yazımı devam ettireceğimi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz! :)
Malesef bu kremanın tadına bile bakamadım. Kurstan sonra üzerini temizledim ve çöpe döktüm. Çok şekerli, yağlı ayrıca gıda boyalı şeyleri yiyemiyorum ben, sanırım dokunuyor.

Peki pastamın geri kalanına ne mi oldu? Kreması söküldükten sonra üzerine bir güzel sütlü muhallebi hazırlandı, afiyetle yendi. :) Tarif için buraya bakabilirsiniz.

Bu yazımda sadece krema hakkında bildiklerimi paylaşmak istedim. Umarım tarifler bir gün işinize yarar, hiç olmazsa bilmeyenler yağlı krema hakkında fikir sahibi olmuş olurlar.

GÜLLÜ PASTA

Süsleme teknikleri:
Gül, yaprak, deniz kabuğu, kurdele, tatlı bezelye (sweet pea) ve asma dalı

Süsleme araç gereçleri:
Uç no: 12, 104, 3, 67
Renkler: Yeşil, mor (
eflatun) ve beyaz
Diğer: çiçek yapma çivisi, yağlı kağıt


Süsleme kreması:
Şekerli yumuşak yağlı krema (Buttercream Icing)

Sert Kıvamlı Yağlı Krema için malzemeler: 3 bardak(=cups)

Ölçüler tamamen Amerikan ölçü ve malzemelerine uyularak hazırlanmıştır.

* Yarım paket pudra şekeri (4 cups =4 bardak~450 gr)
* 1 bardak (cup~190gr) beyaz bitkisel margarin - Crisco* marka oda sıcaklığında
* 3 yemek kaşığı (tbsp) soğuk su
* 1 yemek kaşığı (tbsp) yumurta beyazı tozu - meringue powder* yerine yumurta beyazı kullanılabilir. Ayrıntısı aşağıda.
* 1 tatlı kaşığı (tsp) vanilya esansı

*Meringue powder yerine yumurta beyazı kullanılabilir. Formülü;
1 yemek kaşığı (=tbsp) meringue powder + 2 yemek kaşığı (=tbsp) su = 1 büyük yumurta beyazı
*Crisco yerine de tuzsuz tereyağı kullanılabilirmiş. Fakat hazırlanacak kremanın renk ve kıvamı konusunda net bir bilgim yok, her hangi bir deneme yapamadım.

Yeni not: Bazı buttercream icing tariflerinde Meringue powder hiç kullanılmıyor. Bazı tariflerde de yumurta beyazına "Tartar" da ilave ediliyor. Henüz yukarıdaki tarif dışında bir deneme yapamadım. Burada buttercream ile ilgili pek çok farklı tarife de ulaşabilirsiniz. Örn; limonlu çikolatalı vb. Bilginize.

Hazırlanışı:

Bu tarif ile ortalama 3 bardak(=cups) sert kıvamlı krema elde edilir. Bu miktar daha sonraki aşamalar için önemlidir. Lütfen dikkate alınız!
1. Yağ (öncelikle yağı blendır yardımı ile krema kıvamına getiriniz.) vanilya esassı, pudra şekeri ve meringue powder sırasıyla derince bir kapta birbirine karıştırınız.
2. En son su eklenir ve orta hızda blendır yardımıyla pürüzsüz krema elde edinceye kadar çırpılır. Toplamda 6-10 dk da karışım krema kıvamına gelir.

Yağlı Krema Çeşitleri: (Buttercream Icing)
Pasta dekorasyonu için 3 farklı kıvamda yağlı krema hazırlanması gerekir. Her birinin pasta süslemedeki işlevi ve kıvamları farklıdır. (Kıvamı test etmek için bkz. Not 3 (yeni)**)

1. Sert kıvamlı yağlı krema ile gül, çiçek (tatlı bezelye) vb. pasta süslemeleri yapılır.
Hazırlamak için lütfen yukarıdaki tarife bakınız.

2. Orta kıvamlı yağlı krema ile deniz kabuğu, kurdela, yıldız, çeşitli çiçekler, figür, zigzag, içi dolu kalp vb. pasta süslemeleri yapılır.
Hazırlanışı; her bir bardak sert kıvamlı yağlı kremaya 1 tatlı kaşığı (tsp) soğuk su eklenir ve iyice karıştırılır. ( Tüm tarifi orta kıvama çevirmek istiyorsanız sadece 1 yemek kaşığı suyu sert kıvama ekleyin yani 1 tatlı kaşığı su azaltılıyor.)

3. Yumuşak kıvamlı yağlı krema ile yazı, yaprak, asma dalı, nokta, içi boş kalp vb. süsler yapılır ayrıca pastanın tüm dış yüzeyi de kaplanır. (ben pastanın dış yüzeyini orta kıvamlı krema ile hazırlıyorum böylece daha sert daha tok bir krema görüntüsü oluşuyor.)
Hazırlanışı; her bir bardak sert kıvamlı yağlı kremaya 2 tatlı kaşığı (tsp) soğuk su eklenir ve iyice karıştırılır. (Tüm tarifi yumuşak kıvama çevirmek istiyorsanız sadece 2 yemek kaşığı suyu sert kıvama ekleyin yani 2 tatlı kaşığı su azaltılıyor.)

Kremalar mutlaka serin bir ortamda hazırlanmalıdır. Eğer her hangi bir sebepten dolayı kremanız çok sert ya da çok yumuşak olduysa çok az su ya da çok az pudra şekeri ilave edebilirsiniz.



"Bir Gülü sevdim"
Bir gülü sevdim bir pastamı sevdim
tek mevsimlik değilmiş pasta sevdam bak geçmedi
gel yapma dedin, yenmez dedin
Söz dinlemedim...

belki tekrar pasta süslenecek.. tekrar sevilecek..
Şu garip hevesime olanlar olmuş
belki de o beni çoktan sarmış
nerde kimbilir.. Pastacıdır Allah bilir !:))

Not 1: Pandispanya tarifimi her zamanki gibi hazırladım. Fakat kek unu yerine normal un kullandım, 1 paket kabartma tozu ekledim, 5-6 damla limon suyu ilave ettim. Resimdeki gibi kek kalıbını alüminyum folyo ile kapladım, fırının içine bir de su kabı koydum. Sonuç çok daha başarılı oldu, kekim güzel kabardı. Yeni pandispanya denemelerim devam ediyor. :)

Not 2 (güncelleme yapılmıştır)**: Royal icing tarifi için buraya bakabilirsiniz.

Not 3 (yeni)**: Buttercream icingin kıvamını kontrol etmek için, spatulanızı kremanın ortasına batırın, spatulanızın dimdik ayakta durması gerekiyor. Böylece krema kıvamının yeteri kadar sert ve kullanılmaya hazır olup olmadığını görebilirsiniz.


Herkese mutlu haftalar dilerim.
Sevgilerle

68 yorum:

  1. pişttiiii..ben tam senin sayfandaki krema tariflerini okurken senin yorumun geldi..bu kadar olur..kalb kalbe karşı ya da klavyelerimiz mi demeliydim..ben bu butter cream hikayelerini hep merak ederdim.çok güzel anlatmıssın,ansiklopedik bir bilgi şeklinde olmuş bence çok değerli ama ben sevmem o ayrı..fakat neme lazım bir yerlere not etmeli..bir gün lazım olabilir.selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Süheylacım napıyım sayfama yazı eklemesem arkadaşları da dolaşacağım yok!:)he he!
    Pasta kursuna da gidiyorum, envai çeşit krema ve süsleme öğreniyorum, yapıyorum yemiyorum, var bende bir tuhaflık!:)
    Sayfama yazacak yer kalmadı, senin yorumun altına tıkıştırayım bir iki laf ebeliği daha! :)
    Buttercream hikayeleri dediğin gibi merak uyandırıcı, fazla bir tarif yok ortalıkta. Ne varsa şeker hamurunda var galiba!
    Süheylam, buttercream kıvamını tuturmak zor, birde kiri yağı var sorma. :) Simdi anladim neden herkes seker hamurlu pastalar yapiyor.:)
    Tarifin bir gün işine yaraması ümidiyle :)
    Sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  3. artik bende izlemedeyim..pastalar muhtesem gorunuyor..gonca :)

    YanıtlaSil
  4. Ayşe'ciğim,
    Çok güldüm yine yazını okurken :)) Buttercream'i ben de sevmiyorum. Bizim damak tadımıza pek uygun değil ama senin pastanın görüntüsü harika olmuş. Ayrıca sevmesek de öğrenmek gerekir. Çok faydalı bir yazı olmuş o açıdan. Çok teşekkürler. Ellerine sağlık.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Yaman Ayşem, gerçekten sıfatını hakediyosun:)
    Ben de senin gibiyim, buttercreamli pastaları pek sevmiyorum, ağır geliyor, yine de gülleri nasıl yaptığını merak ettim, ne olur ne olmaz belki lazım olur:)
    Pasta çok şık görünüyor, her nekadar yemdiysende süslemeler süper olmuş, ellerine sağlık:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Canım Ayşem günaydın, nasılsın canım, çoktandır işlerim dolayısıyla uğrayamadım, ama sabah sabah böylesi güzel bir pastayla karşılaşmak çok hoş, pastan harika olmuş canım,ama o kadar emek verip atman da çok yazık olmuş, gerçi bende çok sevmem, bu tür kremaları...Ellerine sağlık güzelim,diğer güzel pastalarını merakla bekliyoruz, sevgilerimle öptüm canım...

    YanıtlaSil
  7. Canım Ayşem günaydın, nasılsın canım, çoktandır işlerim dolayısıyla uğrayamadım, ama sabah sabah böylesi güzel bir pastayla karşılaşmak çok hoş, pastan harika olmuş canım,ama o kadar emek verip atman da çok yazık olmuş, gerçi bende çok sevmem, bu tür kremaları...Ellerine sağlık güzelim,diğer güzel pastalarını merakla bekliyoruz, sevgilerimle öptüm canım...

    YanıtlaSil
  8. Ayşee bir gülü sevdim demişsin ya kremasıyla aşkınız da bir mevsimlik olmuş :)) Bu kremalar konusunda aynı fikirdeyiz, böylesi şık krema sıkmanın başka formülü var mı acaba?

    YanıtlaSil
  9. Ayşeciğim bu ne güzel bir pasta olmuş bir de öğretmen edasıyla tüm detayları anlatmışsın.Çok hoşuma gitti.Ellerine sağlık...
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  10. Ayşecim, yamanım,
    Pastanın orta katını kapatmaya nasıl kıydın??? Yahu o kadar güzel dizmişsinki meyveleri sanki orta kat değilde,pastanın üstü..Kızma ama pastanın bitmiş halinden, o hali hatta krema sürmeden önceki kapalı hali çok daha hoşuma gitti.Ellerine sağlık şekerim.Bu arada salçalı ekmeklerinde çok güzel.Öperim canım.

    YanıtlaSil
  11. Kremayı yemediğinize iyi yapmışsınız. Pasta kursuna gitmek güzel yapıp yememek daha da güzel. Keşke bende de böyle gariplikler olsa:)) Ellerine sağlık Ayşecim...

    YanıtlaSil
  12. Gorunus süperr ama tadi da önemli tabii.Ben de cok yagli ve agir kremalari sevemiyorum.Krem santi bile yiyemem...Eline saglik canim...Selamlar....

    YanıtlaSil
  13. Aman, birden yedin diye korktum Ayşecim :)))

    En iyisini yapmışsın...

    Yap, öğren, kendini tatmin et, yeme :D

    Tuhaflık değil bu kesinlikle...

    Bilinebilecek her şeyi bilmekten zarar gelmez...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten yamansın Ayşecim .Pasta da çok güzel şiir de harika ama en güzeli de kendi kendine yaptığın eleştirilrine bayılıyorum doğrusu.Bana kalırsa da en güzel pastalar şeker hamurlu butik pastalar .Biz de bu aralar ikizlerimle inanılmaz merak sardık bu pastalara.Senden de bu konuda atılım bekliyoruz sabırsızlıkla olur mu canım...?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Ayşe hn pastanız( larınız ) çok güzel görunuyorlar. Ahh bır de güzel görunduklerı kadar sağlıklı da olsalar dimii:)) Ellerinize sağlık.
    sevgiler
    fidan

    YanıtlaSil
  16. Yaman Ayse
    Vallahi genel kani uzerine ben de sevmiyorum pek butter kremi. Onun yerine gecen tarif ne olur ki dersen kremali pasta tecrubem fazla yok bir sey diyemem. Ama cikolatali krema istersen sana su tarifi oneririm. 1 pk sut kremsi ile 250-300 gr mascarpone peynirini karistir mikserle. Sonra benmari usulu erittigin cikolatayi kat icine. Cikolata gidikten sonra sakin mikserle karistirma kasikla karistir. Calismasi kolay rahat donan bir krema. Ustelikte super lezzetli. Aynisini beyaz cikolata ile de denedim ama ayni sertlikte krema olmadi. Yeni kremalar bulursan yagli olmayan anlatmayi unutma. Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. 911 Nukhet tarif hattı!
    Canım sen aklımdan gecenleri okumus oldun bana çıkolatalı krema tarifi gönderdin. Ben de sabah sabah esime çıkolatadan gül yapmak istediğimi söyledim, kendisi pek oralı olmadı tabii! :) Ama ben yinede içine şunu eklesem şöyle yapsam yiyerek anlatmaya devam ettim..:)he he!
    Ama tarifi gökte ararken yerde buldum! Çok tesekkurler!
    Canım 1 pk sut kremsi nedir? Sut kremasi mi? :)

    YanıtlaSil
  18. Gonca,
    hem evime hem de siteme hoşgeldin! :)
    Ne güzel bir supriz seni burada da görmek! Pastayı size gösterdim ama bir dilim bile ikram etmediğim için şimdi utandım. :)
    Onun yerine kadayifi yedirerek umarım işkence çektirmedim. :)
    Tekrar görüşmek dileğiyle!

    Burçin
    benimde okudukça gülesim geliyor, buttercreamı anladıgım kadarıyla seven kimse yok! Ama tariftir saklarsın gelir zamanı değil mi? :)

    Neslim
    Canim gül yapımını ben de anlatmak istiyorum ama bana bir uşak lazım. Hem gül yapıp hem de resim çekemem ki. ;) İnşallah en kisa zamanda süsleme tekniklerini resimleyecegim :)

    Sofram Fatma ablam
    şükür iyiyiz, sizler nasılsınız?
    Tesekkurler ziyaretiniz ve yorumunuz için, umarım yakın zamanda diğerlerinide paylaşırım. Henüz yok ama..:) öpüyorum sizleri, iyi gezmeler..

    evcilik lezzetleri
    he he he! evet canim krema ile öyle olduk! iyi yakalamışsın! :) Bu arada sadece "1 gülü sevdim" orayada dikkatini çekerim. Kendisi güllerin ortasında, yaprakları açık duran en şekilli olan güldü, şimdi mevta tabii! :))
    Canim aşağıda sevgili Nükhet güzel bir krema tarifi vermiş, bir bak istersen!

    SEVGILERLE

    YanıtlaSil
  19. Cafe Gusto
    teşekkürler güzel sözleriniz ve ziyaretiniz için!
    Siz benim dediğimi yapıp, yaptığımı yapmayın, güzel saglıklı bir krema bulmadan pastanızı süslemeyin. :) Boyle bir krema var mı bilmiyorum ama! :)

    Müge
    sende benim gibi doğallıktan yanasın be canım! Ama o meyvelerin de bir kısmı kremadan nasibini aldığı için mevta oldular! :{ :)
    Salcalı ekmekler çok güzel oluyor, denemeni tavsiye ederim, öptm seni.

    Bocuruk
    yorumun icin tesekkürler canım, esim bu yaptıklarıma anlam veremiyor, bende durdukça ona benziyorum derken sizden moral almak güzel oluyor. :)
    Pasta kurslari sadece bir başlangıc, evde çalışmadan, pratik yapmadan, yaratıcı olmadan inanın sonuç vermiyor hiç bir eğitim. İnsallah bu öğrendiklerimi bende ileriye taşıyabilirim. Size de gönlünüzce pasta yapabileceğiniz günler dilerim.

    Serinmavi
    eh "önce görüntü sonra lezzet" diyordum ama bu pasta kremaları için geçerli değil sanirim! :)

    Bal
    Korkma canim, hersey kontrol altinda, kremalar telef edildi. :)
    Canim seninle vişne ve ıspanak suyu ile ilgili projemizi hayata geçirsek diyorum. :) Olmuyor böyle...
    Tesekkürler güzel sözlerin için...

    Hayatkazanbenkepce
    canım ben de bu elestirileri farketmiş olmana çok sevindim. :)
    Canim bu işler parayla değil sırayla :) Umarim seker hamurlarinada sira gelir ama onlarin içinde de bilmediğim şeyler var, nasıl yaparım nasıl yerim bilmiyorum! tabii ki yaparsan ilk sizle paylaşırım..:)

    Fidaneli
    aynen canim! Sagliksiz demekte istemiyorum ama sagliklida görünmüyorlar bana...Umarım bu dusuncem zamanla gıder, farklı tariflerle güzel lezzetli pastalar yaparım..

    Nukhetcım sana ayrı cevap verdim, yukarıda...:)

    SEVGILERLE

    YanıtlaSil
  20. Ben geldim
    Ayşe merhaba uzun bir aradan sonra dönebildim.Yine harikalar oluşturmuşsun.Eee yaman ayşe iş başında yani.Pastaya gelince görüntü harika gerisi önemli değil =)
    Ellerine kollarına sağlık.
    www.lezzetavcisi.net

    YanıtlaSil
  21. Çok alemsin yaa, nasıl da kaptırmış, bir yandan ağzımın kenardan sızan suyunu silerek okuyordum ki duvara çarpmışa döndüm :))) İlahi ne diyeyim ben sana! Ama bilgiler süper onu da söyleyeyim ;)Bu arada güllerin muhteşem ve ben nasıl yapıldığını öğrenmek için ölüyorum. Du bakalım belki ondan da azıcık anlatırsın ;)

    YanıtlaSil
  22. Ayşeciğim, yine güldürdün beni yahu!!!! Demek tek mevsimlik değilmiş senin pasta sevdan, çok iyi ya :)))))))) Canım buttercream'i ben de sevmiyorum, aslında laf aramızda ben şeker hamurunu da sevmiyorum; var mı böyle bol kremalı pastaların lezzeti hiçbir yerde ama işte bazen görsellik ihtiyacımız depreşiveriyor :))) Senin pastan da göze çok hitap ediyor, varsın bu seferlik de damağına hitap etmesin, nasıl olsa senin pasta sevdan tek mevsimlik değil :)))))))) Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Ayşecik Meydan Larousse edalarında ki tavrın için hakkın ödenmez bunu bil;)
    Elimde şu an Wilton'un son kitabı var orada Buttercream Icing çok geçiyordu nedir falan derken sen imdada yetişiverdin;)

    Yabancıların kültürü ve dolayısıyla damaklezzeti çok farklı.Mesela pasta aralarını bizim gibi meyva,çikolata vs. ile doldurmuyorla.Sür ara krema bitti.Hatta kekleri ıslatmıyorlar bile.Oysa bizim insanımız yumuş yumuş pastalar ister.Şeker hamuru kaplanacak pastayı bile ıslak istiyorlar ki bu şeker hamuru ıslanır ihtimalinden ötürü zor.Anlatınca da anlamak istemiyorlar.Yumuşacık,ısltılmış pasta olacak ama üzeri de şeker hamurlu afilli olacak;))

    Bir de sorum var sana.Sayfamda sağ tarafda çikolatalı pasta kaplama linki var.You Tube dan.Orada pasta bir krema ile kaplanıp bekletiliyor.Sonra şeker hamuru kaplamak için tezgaha getirilince pastacı bayan kremanın üzerinde elini çepeçevre gezdiriyor hani pürüz var mı gibilerinden.Ama eli kremalanmıyor.Bir ara bakıp bunun hangi krema çeşidi olabileceği konusunda bana fikir verir misin?

    Çok sevgiler...
    Krema sıkma duyları ile ilgili sorularımı sonraya sakladım.Birden ürkütmemek lazım di mi?;)))

    YanıtlaSil
  24. Evet Aysecim

    Hizli yazacagim derken olluyor boyle hatalar 1 pk sut krmasi demek yani 200 ml. Breme ile herhalde sikma teknigi ile gul yaparsin. AMa bir de cikolatadan modelleme hamuru yapip gul, yaprak yapiliyor ki onu hid denemedim ama Pastaci Burcuda var tarifi falan. Hadi bakalim pasta yapmaya devam. Sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Mrb
    of ya böyle güzel bir görüntü nasıl böyle bir tat verip insanı yolda bırakır ki ;( neyse bazen göze hitap etmeli
    eline sağlık bende harika

    YanıtlaSil
  26. Yamanım, bu pasta nasıl bir şey böyle, ellerine sağlık. İçi ayrı dışı ayrı güzel olmuş. Tek pastada beni solladın sen ya. Şimdi ben ne yapar ne eder sıkma tekniği kursuna gitmezmiyim:) Bir kaç gündür sana uğramadım unutuldun sanma, eşim rahatsızdı ve iş yoğunluğu derken ziyaretlerim gecikti. Ama bu demek değil ki unutuldun:) Ayrıca şiir olayınıda çözdün sen, yakında kitapta çıkarırsan şaşırmayacağım:))
    Segvgiler, kendine iyibak.
    Öpüldün.

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Yaman Ayşeciğim,
    Pasta nefis krema ondan daha nefis.Bu aralar giremedim nete bu yüzden sana uğrayamadım.Eşim laptopumu formatladı bütün çektiğim resimleri sildi.Moralim bozuldu.Kendi kafama göre protesto ediyorum:-)Yeniden yapıp yayınblamamgerek bazı yemekleri.Ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Ayşecim vallahi ilk paragrafı gördüğümde pek bir sevinmiştim ama birde ne görüyim.Bende buttercream sevmeyenlerdenim. Herhalde sevende çok azdır. Verdiğin bilgilerde çok faydalı . Hep merak ederdim güllerin yapıldığı kremayı hatta hepsinin farklı krema ile yapıldığını görüncede şaşırdım. Güller çok güzel olmuş bu arada ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Hmmm olabilir aslında :D Ama şeker hamuru üzerine çalışan sensin... Ben arkandayım, desteğim tam... haşlanmış ıspanakları püre edip sade şeker hamuruyla bir harmanla bakalım ne olacak :D Kremada da ben deneyeyim bir ara :))))

    YanıtlaSil
  30. Balcım
    ben şeker hamurundan hiç pasta yapmadım. Yanlış anlaşılmasın yukarıdaki pasta tamamen krema ile kaplandı ve süslendi. :)
    Biraz önce google da arama yaptım. Ispanaklı krema corbasından baska bir sonuca raslayamadım, keki var ama pasta süsü yok.
    Canım biz ilk olacağız galiba, hemen yapalım da, patenti alalım. :P muhehe he!
    Desteğin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. Canım Ayşem,
    Tariflerin,okunurken tebessüm ettiren türden.Her yerde bulunmaz bu tür tarifler.Bilgiğim gördüğüm tek adres burası..))Yamanım benim.Gurbet ellerde pastacılığını görsünler canım,görsünlerde ne yaman olduğunu bilsinler Ayşem.))
    Pastan harika görünüyor canım.Kreması bana hiç hitap etmiyor.Ben yıkanmış,kurulanmış başka elbise giymiş pastanın tadına bakmak isterdim(hani yaptın ya),bunu da böyle hayranlıkla seyretmek isterdim.Yanaklarından da öpüp kaçmak isterdim.Hoşçakal canım.

    En güzel sevgilerle..

    YanıtlaSil
  32. Merhaba Sevgili Ayşe,
    Kursun hayırlı olsun,sanırım kursta yazdığın tüm ders notlarını bizimle paylaşıyorsun.
    Hepsi o kadar ayrıntılı ki.
    Pandispanya denemelerine devam et,bizde senin deneyimlerinden faydalanalım.
    Pastanın üzerinde ki süslemeler ve pasta çok güzel olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Pişşştt, sen bana küsmüsün niye gelmiyon kaç yazıdır bana bakıyım ! He?:)

    YanıtlaSil
  34. Ayşeciğim bende bu gülü pek sevdim :) ellerine sağlık canım harika süslemeler yapıyorsun krema bilgileri için teşekkürler işe yarayacak günler için kaydedildi :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Sule hn
    Siyasi içerikli yorumlar yayınlanmadan tarafımdan
    silinmektedir.
    Bilginize...

    YanıtlaSil
  36. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  37. A tamam :) Ben şeker hamurunu da öğreniyorsun sandım. Bu pasta için kastetmemiştim zaten :) O krema anladım :D

    Annemden isteyeyim de bari karın ıspanak alsın bana :D Kremşanti ile bir deneyeyim :D

    YanıtlaSil
  38. Canım ellerine sağlık çok şık olmuş. sevgiler

    YanıtlaSil
  39. Ayşeee kekiniz hazır mı geldi önünüze?
    Galiba öyle yoksa derdin di mi?

    YanıtlaSil
  40. Gelen tüm yorumlar için tek tek teşekkürler!
    Buttercream yemeyen sadece ben değilmişim! :) iyi güzel de kim yiyecek bu kremadan yapılan pastaları! :)
    Gül tarifini en kısa zamanda vermek isterim..

    Hülyacım ilk sorunu sayfanda yanıtladım.
    İkinci sorun;)
    """Ayşeee kekiniz hazır mı geldi önünüze?
    Galiba öyle yoksa derdin di mi? """ :)))
    Ben kek önümüze hazir mi geldi dedim :) Öyle de demedim. :)
    Sen diğer kurslarla karıştırdın galiba...:) Biz her seyi ilk derste öğreniyoruz sonra evde kendimiz yapıp sınıfa goturuyoruz. Okullu çocuklar gibi ödevlerimiz oluyor, çantalarımız kıtaplarımız oluyor..öyle...demek istedim ama demedim galiba...:))))

    HERKESE SEVGILERLE

    YanıtlaSil
  41. Şair şebekim,
    Ellerine sağlık. Oooh bol yağlı kremalar yapılsın sonra da yenmesin :) ama görüntü süper, tadı boşver sen ;)
    öperim çok

    YanıtlaSil
  42. Ayşe'ciğim
    Ne güzel bilgiler veriyorsun bize canım, amme hizmeti süper!!
    Pastacılık aşkın hiç bitmesin tatlı tatlı tariflerin ve anlatımınla hep yanımızda ol e mi :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  43. Sevgili Ayşe,
    Bağlantıyı mutfakta zen'e verebilirsen sevinirim. Yeni kitap var mı 2007'de diye sormuştun ya, bilmem ki? Yetişir mi bilemiyorum. Bir gün bir sofrayı paylaşmak dileğiyle..

    YanıtlaSil
  44. Öncelikle tebriklerimi sunuyorum.Anlatımınız ve resimleriniz çok güzel.Benim sorum pasta ile alakalı değil de ekşi maya ile alakalı.Ekşi maya mı tarifiniz üzerine 2 bardak su 2 bardak un ile hazırladım.2.gün köpürmeye başladı lakin kasenin dibinde hamur ortada su en üstte kabarcıklar vardı.Kokusu gayet güzeldi.3.gün mayamı besledim ama su gibi idi kıvamı.Nihayet bugün o acayip suyu süzdüm ve kasesini değiştirdim.Hala köpürüyor.Kıvamının sitenizde anlattığınız gibi kolay kopmayan bir kıvam olması için beslemeye devam edeyim mi ekmek yapımına geçeyim mi?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  45. Güzel yorumlarınız ve ziyaretleriniz için çok teşekkürler.

    Öncelikle gelen bir sorulara yanıt vermek istiyorum.

    Sivil(isimsiz)ziyaretçim, ekşi ekmek yapıyor olmanıza çok sevindim. Çok da güzel bir soru sormuşsunuz.
    Ben ekmeğinizi bir kez daha beslemenizi tavsiye ederim, beslemekten zarar gelmez, beslendikçe mayanın değişmemesi gerekir.
    Bazen mayanın orta katında su (maya artığı) oluşabiliyor, bu su normaldır. Bazı ekmekçiler ekşi ekmek sevdikleri için bu suyu(maya artığını) dökmezler. Ama sizin döktüğünüz iyi olmuş çünkü bir defasında ben dökmedim ve mayam gittikçe bozuldu.
    Size önerim mayanızı güçlendirin. Keşke mayanızı görüp ve koklayabilsem. :))
    Umarim bu sekilde size yardimci olabilmişimdir.
    Benim de emektar mayam buzdolabinda ne zamandir beslenmeyi bekliyor, uzunca zaman ihmal ettim onu.Bende şimdi gidip son durumunu kontrol edeceğim.

    Bana her zaman her durumu çekinmeden yazabilirsiniz,soru sorabilirsiniz.
    Size kolay gelsin, inşallah ekmeğiniz güzel kabarır ve lezzetli olur.
    Sevgilerle

    not: Bu yazışmayı ekşi mayalı ekmeğin altına da taşıyacağım.

    YanıtlaSil
  46. Ayşeciğim selam :)

    Kürkçü dükkanı ne taraftaydı? :))))

    wordpress.com'a erişim mahkeme kararıyla durdurulmuş; ama nedenini bilmiyorum. Merkeze mail yollayıp sordum.

    Yani eski tas eski hamam... blogspotta yazmaya devam :)

    sevgiler...

    http://karafakiden.blogspot.com/2007/08/byle-baa.html

    YanıtlaSil
  47. Eline saglik Ayse. gorunum gercekten cok hos ama aynen kremalarla benim de aram iyi degil.Muhallebi daha lezzetli oluyor fakat o da bu guzel gorunumu veremiyor.

    YanıtlaSil
  48. Merhaba ayşecim nasılsın harika bir görüntü.Benimde tercihim kremalı pastalar şeker hamurunu yiyemiyoruz

    YanıtlaSil
  49. canimm super seyler yapmissin hele su pasta valla esşn bile dayanamayip el attıysa kim bilir ne guzel olmustur malum erkekler zor begenir :D ellerine emegine saglik canim tariflerinide senide cok ozlemistim sukur kavusturana :D bu arada suheyla ile gorustuk akmerkezde persembe gunu kullaklarını cınlatıık :D bılmem cınladımı :D

    YanıtlaSil
  50. Gittiğin pasta kursu gerçekten sana baya katkı sağlamış sanırım çünkü yaptığın pasta gercekten tamamen profesyonel bi elden çıkmış gibi duruyor ayşe..

    yalnız resimlerini incelerken pasndispanyalara çöp şiş soktuğunu gördüm bunları pasta keklerini daha rahat taşımak için mi kullandın yoksa başka bir amaç için mi?

    yamanmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  51. Yorumlariniz ve ziyaretlerinizle beni çok mutlu ettiniz. Çok teşekkürler.:)

    Kübracım soydaşım canım onlar çöp şiş değil bildiğimiz kürdan! Keki ortadan böldüğüm zaman kekin altına ve üstüne birer kürdanla işaret koydum. Kekin ortasını süsleyip kapatacağım zaman kürdanları üst üste denk getirdim ve her iki kat birbirine tekrar kenetlendi. Yap boz gibi! Göz kararıda yapılabilir ama teknik böyle..

    SEVGİLERLE

    YanıtlaSil
  52. Yaman Aysem,
    Ben geldim, ama henuz cok yorgunum daha alisamadik. Neler olmus neler yoklugumda, en kisa zamanda inceleyecegim sayfani ve bende birseyler yazmaya ve Turkiye macerami anlatmaya calisacagim. seni ozledim, cok opuyorum, iyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  53. ayşeciğim bakıyorum kitle gittikçe genişliyor bunun sırrını bana da ver. ama espiri yeteneyim dersen , o bende yok başka sırlar veeeer:)

    YanıtlaSil
  54. Sevgili Lokum Aybike hoşgeldin, bizde seni çok özledik, yeni yazılarını ve resimlerini merakla bekliyorum.:)

    Sevgili Aynurcum,
    Tam olarak neden bahsetmiş olduğunu anlayamadım canım! Kitle sırlar falan ala ala :) Kisacasi cok mu yorum almışım yoksa benim her yerde yorumlarımı mı gördün sende, nedir kuzum? :) Bunu daha öncede dediğim gibi algılamada seçiciliğe bağlıyorum.
    Gerisi yalan! :) doğallık içtenlik yaratıcılık sevgi yumağı ama bunlar bildiğim kadarıyla sende de var. :)
    optm seni, sevgilerle

    YanıtlaSil
  55. Sevgili Ayşe çok güzel bir pasta olmuş ellerine sağlık yapıp yememekde çok güzel :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  56. evet şekerim yorum sayın ve tabiki nereye baksam karşıma ayşe yaman çıkıyor elimde değil merak ediyorum ..hem enerjik hem hızlısın herkeze nasıl yetişiyorsun?allah artırsın tabiki gözüm kalmış gibi olmasın
    yorumuna teşekkürler.

    YanıtlaSil
  57. Almula ziyaretin ve yorumun için teşekkürler. Umarım gelecek sefer hem yapar hem de yerim.:)

    Aynurcum olur mu öyle şey, zaten gözünün kaldığını falan düşünmemiştim.
    Soruna şöyle yanıt vereyim. Öncelikle çok keyif alarak yazı yazıyorum, bana yorum gönderen ve ziyaret eden arkadaşları keyifle yanıtlayıp iadeyi ziyaret ediyorum. Böylece bir sinerji oluşuyor aramızda.:P :)))
    Yorum sayısına gelince; sen bana 1 yorum gönderdin, ben onu cevapladım etti 2 sonra sen gene yazdın ben gene cevap verdim, ettimi sana toplamda 4 yorum :)
    Yani saysan yorumların yarısı benim :)
    He bu arada buttercream icing ile pasta yapmıstım, onunda hakkında da bir dolu yazı yazdim uzun uzun, bilmem belki işine yarayabilir ilerde belki yaramaz benim gibi yemezsin, bilemiyorum?
    Neyse canım asıl ben bu ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  58. Canım merhabalar
    pastanın görünüşü çok şık ama ben yinede senin şu nefis hafif kahvaltılıklarından alayım ellerine sağlık ayrıca türk gecesine katılacağım haberin olsun canım yani bende varım :))
    sevgiler ....

    YanıtlaSil
  59. ayşem ayşemmm ayşemmm
    gül ayşem gül gül ayşemm
    ayşemm ayşemmm

    heheheh :)))))))) harika olmuş pasta harika elcağızlarına sağlık nefis gözüküyor nefissss

    sen aştın artık ..
    ee hadi sırada ne varr :)))

    bu arada ben döndümmmm :)))

    YanıtlaSil
  60. Selam canim, nasilsin?? Pastan cok güzel görünüyor ama ben iki sey sormak istiyorum. 1. neden aluminyum folyo ile kapladin kalibini, 2. o kürdanlar ne ise yariyor. Tesekkürler, hoscakal...

    YanıtlaSil
  61. Ayse slm evet gercekten pastan cok guzel olmus ellerine yuregine saglik ben sana turkish nigt icin bir mail atmistim umarim almissindir eyer aldiysan bana bir sekidle iletirsen cok sevinicem kanadadan sevgiler..

    YanıtlaSil
  62. Sevgili Ayşem,ben gelmeyeli sen bu işi daha da ilerletmişsin..pasta harika olmuş...Ben de en çok mor çiçeklere takıldım.Yanında olsaydım o son çiçeği kimseye kaptırmazdım:))Pastanın kremasının yağlı oluşuna üzüldüm..Ama sen onada güzel bir çözüm yolu bulmuşsun..Eline ,yüreğine sağlık ....

    YanıtlaSil
  63. Sevgili Yıldız
    istediğinden al götür canım :)
    Yorumun ve ziyaretin için teşekkürler, Türk gecesinde görüşmek üzere :)

    Yumurta sepeti Aslicim, hosgeldin, sana yazdigim gibi güle güle geldin! :)
    sizin pastalar seviyesine gelmem icin daha bir firin ekmek yemem lazim! tesekkurler begendigine sevindim, sırada cıcekler var. :)

    Sevgili Fatma
    iyiyim tesekkurler siz nasilsiniz?
    Ziyaretiniz ve sorulariniz icin tesekkurler.
    1. Aluminyum kaplamamin sebebi, aslinda her yere esit sıcaklık yayıp, keki öyle pişirmek ve ayni anda her yerini kabartmakti. Kelepçeli kalıp kullandıgım için, taban ile kenarların birlestiği yerden sanki hava giriyor gibi geldi, bu yüzden kapladım. Bazi yerlerde sadece kenarlar kaplanıyor ya da kenarlara ısıya dayanıklı bant çekiliyor onunda sebebi kenarların daha çabuk ısınıp keki kenarlarda ortaya doğru pişirmesi sanırım, bant cekildiği taktirde her yer aynı zamanda pişmeye başlıyor ve kabariyor. Bunlar benim kendimce yorumlarım, umarım size biraz da olsa bir fikir verebilmişimdir.
    2. Keki ortadan böldüğüm zaman kekin altına ve üstüne birer kürdanla işaret koydum. Kekin ortasını süsleyip kapatacağım zaman kürdanları üst üste denk getirdim ve her iki kat birbirine tekrar kenetlendi. Yap boz gibi! Göz kararıda yapılabilir ama teknik böyle..
    Tekrar ilginiz için teşekkürler.

    Sevgili Asya
    Çok teşekkürler!
    Bende mailinizi yanıtladım. umarim elinize ulaşmıştır. Türk Gecesinde buluşmak üzere..

    Sevgili İnci
    teşekkürler bu şeker ziyaretin ve yorumun için. Son gülün taliplisi çok, kolay olmayacak yemen. :)
    Her zaman bir çözüm noktası var sanırım. :))

    SEVGILERLE

    YanıtlaSil
  64. Sayın Yetkili/Yetkililer,

    Şeker Hamuruyla ilgili kursunuza Sponsor olmak isteriz.Size kursiyer başına bedelsiz şeker hamuru gönderelim.

    www.sekerhamur.tr.gg

    adresinden inceleyiniz

    YanıtlaSil
  65. slm canim ellerine saglik butun pastalarin birbirinden guzel olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  66. Şu tenimiz ruhumuzun bir köşküdür. Orası bir tepe, bit yıkık yer değildir. Ruhumuz bizim biricik dostumuz, yârimizdir. O, bize hiçbir zaman yabancı olmaz. Gönül yolu, korkunç bir çölden geçer. Yürekli bir er, Rüstem gibi bir yiğit olmayan oraya nasıl varabilir? Oraya varacak kişi, bir pehlivan gibi hasmını yere vuran, çeşitli gıdalarla bedenini besleyen, kuvvetli, güçlü kişi değildir. Oraya varacak kişi, nefsini yenen, kendi benliğini yıkıp alt eden, dünya âşığı değil, Allah âşığı olan kişidir. Böyle bir kişinin bedeni mezara girince; mezarın toprağı ile örtülünce, o bedenden tohum nasıl baş verir yücelirse, tıpkı onun fini Hak tarafından kabul edilmiş ağacı yükselir, boy atar. Nurlu bir gönül erinden başka, o nura âşık olan kimdir? Aşk mumu, pervanenin gönlünden başka neyi yakar?karabiberinmutfagi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  67. Okuduğum en neşeli tariflerden biri.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails