25 Ağustos 2007 Cumartesi

ŞEKERLEMEDEN ÇİÇEKLER (ROYAL ICING)



Royal icing, buttercream'den sonra dünya varmış dedirtten bir kremadır. Hem kıvam, hem tat hem de üzerinde kolay çalışılması açısından benim favorim oldu.
Wilton krema sıkma tekniklerini kullanarak, farklı renklerde hazırladığım royal icinglerden değişik çiçekler yapmayı öğrendim. İçinde yağ olmadığı için araç gereç ve mutfağın temizliği de inanılmaz kolay oluyor. Su ile temas ettiği an hemen eriyen ve iz bırakmayan bir krema. (buttercream icing bunun tam tersidir.) Bu sefer bizzat ben ve eşim numuneden de olsa yedik bu şekerlemeden. Kendileri yağsız, hafif ve kıtır kıtırdı!
İşte royal icingli çiçek çalışmalarım ve tarifim, umarım yakında bu çiçekleri pastamın üzerinde de görebilirsiniz. :)))

Sağ ve sol eller için çiçek süsleme krema uç numaraları aşağıdadır.



Royal Icing (Sert Kıvam):
3 bardak krema için (=3cups)

Malzemeler
- Yarım paket pudra şekeri (4 bardak=4 cups=~450 gr)
- 5-6 yemek kaşığı (tbsps) ılık su
- 3 yemek kaşığı (tbsps) Meringue Powder*(yumurta beyazı tozu)

Hazırlanışı
Büyük cam bir kasede pudra şekeri ve meringue powderi birbirine iyice karıştırın. İçine suyu en son ekleyip yaklaşık 7-10 dk boyunca, şeker karışımı parlaklığını kaybedinceye kadar, orta hızda mixer yardımıyla karıştırın. Şeker karışımının kıvamı oldukça sert olacağı için mixerinizin yeterli güçte olmasına dikkat ediniz. Ortalama 250 watts mixerler iyi sonuç veriyor.
Royal icing türlü sebeplerden ötürü yumuşak bir kıvam alabilir, bunun için çok az extra pudra şekeri kullanabilirsiniz.
Bütün saklama kaplarının camdan ve yağdan iyice arınmış olmasına dikkat ediniz.
Royal icingin kurumasını engellemek için üzerine nemli mutfak bezi örterek süsleme çalışmanızı devam ettiriniz.
Royal icingi yaklaşık 1-2 hafta buzdolabında hava geçirmez kaplarda saklayabilirsiniz. (Ben her zaman taze olarak tüketiyorum. Buzdolabında sakladığım kremaların zamanla sulanıp özelliklerini kaybettiklerini fark ettim. Şekerlemeden çiçekleri oda sıcaklığında bozulmadan bir süre muhafaza edebilirsiniz ama mümkün olduğunca taze olarak kullanmaya çalışın. Buzdolabındaki çiçekler oda sıcaklığına çıkınca üzerleri terliyor, nemleniyor. )
Afiyetle.
Kaynak: Wilton










Yaman Not 1: Ölçüler tamamen amerikan ölçülerine uyularak hazırlanmıştır.

*
Meringue powder yerine yumurta beyazı kullanılabilir.bkz.Not 2
En iyi kıvamı sağlamak için yumurta beyazına "Tartar" da ilave ediliyormuş. Ben henüz yukarıdaki tarif dışında bir deneme yapamadım.

Yaman Not 2 (yeni): Meringue powder yerine yumurta beyazı ile royal icing hazırlamak için öncelikle yumurtanın taze, temiz olmasına ayrıca kaliteli bir firmadan satın almaya özen göstermelisiniz. Fakat yinede yumurta beyazı çiğ olarak kullanılacağı için garantili bir tarif değildir.
Malzemeler:
Yarım paket pudra şekeri (4 bardak=4 cups=~450 gr)
2 tatlı kaşığı (tsps) su
1 büyük yumurta beyazı (oda sıcaklığında)
1\2 tatlı kaşığı (tsp) tartar ya da 1\2 tatlı kaşığı (tsp) taze sıkılmış limon suyu
Hazırlanışı; yukarıdaki royal icing tarifi gibidir.
Kaynak: Baking 911

Herkese sevgiler
İyi haftasonları

54 yorum:

  1. Ayşecim harika olmuş çiçeklerin ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.Çiçeklerin süper görünüyor.Şeker hamuru tarifini bardak kaşık ölçüsüne uyarlayıp tarif vermen mümkünmü acaba.Çok mutlu olurum.Sanırım benimle beraber çok kişi sevinir buna.üstüne de bu tarifle çiçekler yaparak süper pastalar oluşturabiliriz.Şimdiden teşekkürler.Sevgiler

    www.annemmutfakta.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. Ayşecim harikasın bunlar çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. canim valla enfes cicekler olmus bunlar ellerine saglik ne guzel pastalar suslenir bunlarla derindondurucuda saklanabiliyorlar degilmi birgun deneyecegim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ben yine de renkli pastalardan, kurabiyelerden uzak dursam da bakması pek hoş. İnsana bir şekilde baharı anımsatıyor...

    YanıtlaSil
  6. Selservis, teşekkürler canım :)

    Zeynepcim, çok teşekkürler güzel yorumun için, soruyu da sorman isabetli oldu. Oncelikle belirtmek isterim ki bu yaptıklarımın malesef Türkçede bir karşılığı yok. Bu çiçekler royal icingle yapıldı. Şeker hamuru dersek belki yanlış anlaşılabilir.
    Ölçülere gelince fikir vermesi açısından, bardak ölçülerini ve yemek kaşığı ölçülerini zaten verdim fakat bu tarifler çok hassas ve bence mutlaka amerikan cupları ve yemek kaşıkları kullanılması gerekiyor. Eğer evimdeki su bardağının sizin evdekilerle 100\100 ayni olacağını bilsem, su bardağı ölçüsü verirdim. Ama malesef herkesin farklı su bardakları var. Krema sıkma malzemeleriniz eğer varsa birde en azından ucuz, plastik amerikan ölçü malzemeleri almanızı tavsiye ederim.
    Güzel çiçekler ve pastalarda buluşmak üzere, yorumunuz ve ilginiz için ben teşekkür ederim, sevgilerle

    Ozlemhan,teşekkürler canım, sizde öyle! :)

    Nihancım, harikasınız süpper sorular geliyor.:) Canımcım buzdolabında saklandığını biliyorumda, derindondurucuda daha uzun süre saklanır mı bilmiyorum. Hemen öğrenip hem sana hemde en kısa zamanda buraya not düşeceğim.
    Teşekkürler yorumun için, sevgilerle

    Sevgili Tijen, en iyisini yapıyorsunuz! Ben de uzun süre uzak kaldım ama sonunda bu dipsiz kuyuya düştüm. Bu renkleri çok seviyorum fakat yiyemiyorum. Yapıp yememek ayrı bir üzüntü veriyor sonrasında ortaya çıkan bu manzaraya bakarken iyiki de yapmışım diyorum. Yani tam aradayım..:)
    Teşekkürler yorumunuz için..

    SEVGİLERLE

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Ayse
    Ellerine saglik, ne kadar guzel olmuslar. Royal icing gercekten kullanma alani cok genis bir malzeme, hem uyapmasi da kolay, ama bir de senin gibi krema sikma tekniklerini cozmus biri icin harikalar yaratilabilecek bir malzeme. Ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. canim valla super soru sordugumun farkinda bile degilim :D sadece biz cocukken cikolatali pastalar olurdu uzerinde guller veyapraklar olurdu yesil yesil onlari annem buzlukta saklardida o geldi aklima eger bunlarda saklaniyorsa bos vakitlerde yapilip dar zamanlarda kolaycacik bi pasta yapip muhtesem sekildesusleriz diye geldi aklimada :D o bakimdan sordumdu :D cevabini beklicem canim balik konusunda ise valla hamile kaldinsa hemen ye :D cocugun seyi dusmesin :D peh peh peh :D kahvalti konusunda iddiaya girmicem cunku biz yazin halama rizeye gittigimizde babamlar balik tuttardi enisteyle sabaha karsi 3-4 gibi ve sabah kahvaltisindada o alabaliklari kizartirdi halam kimse kahvaltiliklara bakmaz o baliklari yerdi yani yerdik o yuzdende inaniyorum canim birgun birlikte kahvaltida balik yemek umidiyle canimcim :D

    YanıtlaSil
  9. canim ya bir de bir soru sana :D gaza geldim :D galiba hahahaha :D ya su krema isinede bi cozum bulsak bizim bu arnavutluk memleketinde krema yok be kardes bu durumu ne etsek evde yapmanin bir yolu yokmudur bunu ne menem bisidir bi de bunu anlatsan elin degmisken :D opt canim

    YanıtlaSil
  10. Tek kelime ile "perfect" bunlar daha da diyecek lafım sorum yok
    sevgimle

    YanıtlaSil
  11. merhaba,
    çiçekler muhteşem görünüyor bayıldım..alıpda kızımın saçlarına kondurasım geldi.. ellerin kolların dert görmesin..

    "senin pramit pastanı denedim bayıldık.tarifi yayınladım.."

    sevgiler - özlem dinçer

    wwww.sofradakiler.blogcu.com
    www.mutfakozlemi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. selam yamancım....

    özledim sizleri...

    çiçeklerin süper görünüyorlar...
    tek sorunum yumurtanın beyazının tozu....

    beyazını evde kurutayım desem bizim buralar birazcık nemli....kurumaz....hehe

    ellerine sağlık canım....süpersin haaaa...

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım çiçekler süper. Bende çok istiyorum ama yaramaz oğluşumdan cesaret edemiyorum. Sevgilerimle İyi pazarlar

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Nukhet
    her zaman olduğu gibi bu konuda da haklısın.:)Gercekten royal icingin kullanma alani cok genis sanirim kurabiye uzerleride istenirse bu krema ile susleniyor.
    Begendigine çok memnun oldum..:)

    Nihancim
    üst üste güzel sorular geldi, anladım ki öyle baştan savma okunmuyormuş yazılarım. ;)
    Kahvalti ile ilgili cevabinda süpper oldu, koptum.
    Kahvaltı YE etkinliğine balık tabağı göndermek lazımmış, baksana seveni çok. :))
    Bu arada hamile kalmadim ama eğer kalırsam oğlan mı olacak ne? İçine doğdu galiba :P

    Nihancim sen marifetli kadinsin, gerekirse Arnavutluğu cebinden çıkarırsın bilirim.
    Krema zaten evde yapılan bir şey, sanırım demek istediğin malzeme ve araç gerek sıkıntısı çekiyorsun.
    örn. Meringue powder yerine kullanabileceğin diğer alternatif tarifleri verdim. Buna benzer arayışlara girebilirsin, cevrede pek çok tarif de var. Araç gereçlerde pasta malzemeleri satan dükkanlarda bulunuyor. Ama anlıyorum bunlara ulaşmak kolay değil. keske imkanım olsada burdan paket yapıp göndersem size.
    optm sevgiler...

    sevgili Yeşim
    kisa ve öz yorumunuz için teşekkürler! :)
    çok memnun oldum beğendiğinize :)))

    merhaba Özlem Dincer :)
    çok teşekkürler canım, haklısın hiç yenecek gibi değiller, hepsi sanki süslük! Bende baktıkça ben mi yaptım bunları diyorum.:))
    Piramit pastayi harika yorumlamissin, senin elinden de nefis cikmis, benimkinden güzel görünüyor! :)

    Disalcım, hosgeldin, selam
    bizde seni özledik,
    canım biliyorum bu tarifte yumurta büyük sorun, tozuda çiğide sorunlu! :{ Aman kurutma ben sana göndereyim hazırını..:)
    sende süpersin, sevgilerle

    Almula,
    oğlunuz kaç yaşında bilmiyorum ama belki onunla birlikte çiçek ya da başka şeyler yapabilirsiniz. Kesinlikle çok eğlenirsiniz, en azından oğlunuz çok eğlenir. :)
    Bu sekerler biraz disarda satilan sekerlere benziyor. Yani pek kaliteli olmayanlarina, en azindan bu sekerlerin içinde ne olduğunu yaparken görüp biliyorsunuz. içiniz daha rahat olur.
    İyi pazarlar

    SEVGİLERLE

    YanıtlaSil
  15. selamm,,

    ayy çok güzel olmuş ellerine sağlık süper gidiyor eğitim süper devam et böyle ellerine sağlık,,

    çiçekler çook şirin olmuş minik minik bayıldımmm :)))

    sevgiler,
    aslı

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık Ayşe'ciğim harika olmuşlar. Keşke sıkarken de bir iki poz görseydik. Hani fikir edinmek açısından :P
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  17. Ayşecim, çiçekler çok şirin gözüküyor, ben artık senden, pastacılık dükkanım açıldı şeklinde bir yazı bekliyorum bir kaç aya kadar:)

    Bu arada sana özel bir mail attım, Türk gecesi ile ilgili, bu aralar hem bana uğramıyosun, maillerede bakmıyorsun, buraya yorum yazıyım dedim, öptüm şekerim.

    YanıtlaSil
  18. Ayşe bayıldım bu çiçeklere ellerine sağlık :)) Nasıl yapılılır ki royal icingten bunca güzellik, sıkma tekniğini anlatmışsındır ümidiyle bakındım ama nafile :( Eğitim almak şart galiba
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Ayşe'cik,kendin gibi tatlı tatlı çicekleri dizip bizleri ekrana yapıştırmışsın yine.))Ellerine sağlık canım.Bu aralar yoğun olduğum için sık sık yazamıyorum canım.(((

    Kandilini kutlayıp hayırlara vesile olamsını diliyorum.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  20. Ayşe çiçekler çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.Herhalde herbir şekil için farklı sıkma uçları kullandın değil mi? Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Ayşe'ciğim çiçeklerin çok güzel olmuş canım ellerine sağlık. 1 yumurta akına 4 su bardağı pudra şekeri mi koyuluyor bu ölçü ise mikserle çırpılır mı bunlar sanki pudra şekerinin çokluğundan dolayı şeker hamuruna yakın kıvamda bir hamur olacakmış gibi geliyorda.
    bU ARADA KANDİLİNİZ MÜBarek olsun , Allah dualarınızı kabul etsin...

    YanıtlaSil
  22. canim aysem yaman aysem soyadina uymus gul aysem :D Allah Allah :D dokturdum gene yahu :D senin adinda pek guzel be kardesim :D valla yegenim oldu ya iki ay olmadi daha onada ayse koydular adina ole seviyorumki bu ismiu kanim kayniyor valla :D kizim olsa bende koyacaktim ama olmadi nasip olur belki :D seninde bir oglun olsun birde kizin :D cokmu oldu :DDDD canim valla super anliyosun yazdiklarimi pes icimimi okuyon nedir :D canim cok sagol guzel cevaplarin icin kandilini kutluyorum bir gun mutlaka biryerlerde karsilasiriz umarim :D

    YanıtlaSil
  23. cnm.bu amme hizmeti çok güzel amaaaa...ben çig yumurta kullanamam hiç bir tarifte ve de yumurta beyazı tozu bulmam da buralarda mümkün değil..ee ne yapalım,baktık durduk royal icing çiceklerinize.ellerinize sağlık efendim.slmlar.hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  24. ______ @__ @______ __ @__ @_ __
    ____ @______ @______ @______ @___
    ___ @_________ @__ @_________ @__
    ___ @___________ @___________ @__
    ____ @______KANDiLiNiZ______@ __
    _____ @______MÜBAREK_____ @_____
    ______ @_____OLSUN______ @_____
    ________ @_____________ @_______
    ___________ @________ @_________
    _____________ @____ @___________
    ________________ @____________

    YanıtlaSil
  25. Ayşe'ciğim
    Neler neler döktürmüşsün yine...Çok romantik çiçekler, içim açıldı, ellerine sağlık canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Aysem Aysem Yaman Aysem,
    Sen gormeyeli neler neler yapmaya baslamissin, ellerine saglik. Hepsini tek tek inceledim, cok guzeller. Bende bu kis bir kursa gitmek istiyorum, bakalim hayirlisi.
    Kandilini kutluyor, sevgilerimi yolluyorum ve opuyorum.

    YanıtlaSil
  27. Ciceklerin cok güzeller,pastayi da merakla bekliyorum canim,emegine saglik.
    Berat Kandilinde mübarek olsun,nice hayirli gecelere sevgi ve hosgörüyle...

    YanıtlaSil
  28. Demek sonunda bu cicek, seker isine sen de bulastin kiz Ayse. Eeee yakismis ama. Gormeyeli sende de epeyi degisiklik var. Su Turk Gecesini merakla bekliyorum. Sevgilerle,

    YanıtlaSil
  29. Ayse'cim uzun zamandan sonra merhabalar tekrar,ben yokken bu ne hamaratlik sekerlemeden cicekleri bende hep görüyürum yapilisini ama cesaret edip elime alamiyorum hic sen cok basarili olmusssun masallah sana canim ellerine ve emegine saglik,sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Ayşecim , ekranda gördüğüm miniler harika olmuş ellerine sağlık..Bu arada bu kadar vakit ayırıp , bu detaylı süslemeleri yapışına hayranım inanki..Ellerine emeğine sağlık..Öpüjüklerrr

    YanıtlaSil
  31. Yamanım, döndüm ben doping yaparak:) Ama sen insanı iyice çatlatıyorsun, bu güzellikler nedir böyle? Ben kursa gitmek için eylül ayını bekleyene kadar sen işi iletletmişsin bile. Hepside birbirinden zarif şık çiçekler olmuş. Ellerine sağlık bidenem.
    Öpüldün.

    YanıtlaSil
  32. Canım
    Türk Gecesi için mail attım sana
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Sevgili Ayşe ellerine sağlık süslemeler çok güzel olmuş.Bunlarla hazırlayacağın pastayı merak ediyorum.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Ayşemim bu çiçekler harika, harika. En kısa zamanda Yaman Ayşemin elinden çıkmış leziz mi leziz bir pastayı süslerler umarım. Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Yamanim Aysem,kiz sendemi pastaci oldun:).Sizi tebrik ederim yani boylea bicik bicik ugrasirsiniz.PEk guzeller.Eh bize bakmasi duser canim ne diyeyim.

    YanıtlaSil
  36. canim ya tatil git gel derken sormayi unuttum senin malum surpriz uzerinden asir gecti gerci ama :D su turk gecesi olayi yani ben biraz arnavut kaldim olaya malum :D biraz aydinlatirmisin beni acep gecmi kaldimdi 2 gun kalmis olaya :(

    YanıtlaSil
  37. Ayşe'ciğim merhaba.Harika şeyler yapmışsın yine ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  38. Harikasın, bilgileri paylaşman, resimler, anlatım herşey harika! Eline sağlık canım muhteşem görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  39. ""Keşke sıkarken de bir iki poz görseydik."" -Burcin

    """Nasıl yapılılır ki royal icingten bunca güzellik, sıkma tekniğini anlatmışsındır ümidiyle bakındım ama nafile :("" -Evcilik Lezzetleri

    "ALIŞMIŞ KUDURMUŞTAN BETERMİŞ" BAYANLAR BEN SİZİ ÇOK ALIŞTIRMIŞIM ÇOOOK BU AMME HİZMETLERİME! :)) HE HE HE! SÜPPERSİNİZ BAYILDIM YORUMLARINIZA...:))
    İNŞALLAH VERECEĞİM BİR GÜN GEREKLİ BİLGİLERİ...

    GELEN TÜM GÜZEL YORUMLAR İÇİN TEK TEK TEŞEKKÜR EDERİM SİZE! HEPSİ AYRI AYRI KIYMETLİ BENİM İÇİN.

    SEVGİLİ UFUK, EN KISA ZAMANDA ÇİÇEK RESİMLERİNİN ÜZERİNE UÇ NUMARALARINI SENİN İÇİN EKLEYECEĞİM.:) HEMEN HEMEN HEPSİNDE FARKI UÇLAR KULLANILIYOR.

    hayatkazanbenkepce,2 tatlı kaşığı su, 1\2 tatlı kaşığı taze sıkılmış limon suyunu unutmayalim! :)
    dedigim gibi mikserinizin biraz kuvvetli olmasi gerekiyor, sert bir karışım elde ediyorsunuz.
    Ben ilk verdigim tarif disinda baska bir tarif denemedim ama ondada miktarlar yumurtalidan farkli degil. :) not: 1\2 tatlı karışı su bile kıvamı cok degiştiriyor.

    Aybike canım kızlarını okula yolladın kışa kalmadan başla bir kursa derim. :) ozellikle Wilton kurslari cok hesapli, aksam saatlerinde ve haftada bir gün, tavsiye ederim.

    Sevgili Nihan, sana da elini veren kolunu kaptırır. Yahu güzel soru sordun dedim beni pişman etmeyin kardeşim..he he he! :) Saka bir yana canim sakin darilma! Tüm ayrıntılı bilgiler BURADA!!

    HERKESİN GEÇMİŞ KANDİLİ MÜBAREK DUALARI KABUL, TUTTUĞU ALTIN OLSUN!
    SEVGİLER
    SELAMLAR

    YanıtlaSil
  40. ask olsun aysecim :( ya bende bir ilk yapip bi etkinlige katilim dedim yahu gecenin 3.5 unda kafa basmadi iste

    YanıtlaSil
  41. Ayşe'ciğim, marifetli kardeşim ne herika çiçekler hele renkleri çok güzel. Ellerine emeğine sağlık. Ayrıca güllü pastayada bayıldım çok güzel insan yemeye kıyamayacak:)
    Bu aralar uğramadın ben senin çilekli bisküvili piramitten yapmıştım:) bir bak istersen:)
    Sevgiyle kal canım...

    YanıtlaSil
  42. Çok güzel gözüküyorlar
    Elinize sağlık

    Sevgiler
    müge

    YanıtlaSil
  43. merhabalar ayşe ablacım görüyorumki ben yokken harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık.seni kocaman öpüyorum banada gel.sevgilerle

    YanıtlaSil
  44. canim ya yesimle kumpirin turk yemegi olmadigina kanaat ettik sanada mail atmistim ama artik o kumpir linkini iptal etmis olim oldukca turk bir yemekle katilicam :D anneannemin kulak yemegiyle :D merak ettin dimi surpriz :D solemem :D

    YanıtlaSil
  45. sevgili dünürümmmmmmmm.canımmmmm tatlımmm balım kaymakımmmm. nasılsınnn vallahi çok özledim ama artık hep beraberiz inşallah. bacım çok ara verdim farkındayımm. sitene bi geldim çiçekler açmış heryer. hele üzeri öçlem yazan pastanı üzerime alındım:))))ellerine sağlıkk. yalnız gökküşağının altından geçen gay olurmuş. Allah muhafaza iyiki erkek değilim. seni çok öpüyorumm. ellerine sağlıkk benim becerikli arkadaşım senden de bu beklenirdi zaten... öpicik öpicik öpicikkk..

    YanıtlaSil
  46. arkadaslar,
    umarim krem tartarin sarap ficilarinin dibide kalan tortudan elde edildigini biliyorsunuzdur.
    eger alkol kullanmamaya dikkat ediyorsaniz, bu konuyu aklinizda bulundurun.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  47. Nasıl Royal Icing tarifi aradığımı amlatamam.Evet pek çok tarife ulaştım ama bir türlü yapılışı hakkında bilgi bulamadım.Teşekkürler.Veee çiçekler yemeye kıyılmaz cinsten olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  48. merhaba çiçekler ve yaprak harika olmuş ama keşke yapım aşamasıyla ilgili birkaç resimde olsaydı.birde bendeki duylarda numara yok onların fotoğrafı da olsaydı hiç fena olmazdı.ay kaptırdım kendimi ne çok şey istemişim.ellerinize sağlık.
    bu arada ben gülü kremşantiden yapıyorum, böylece yemesi de rahat oluyor.

    YanıtlaSil
  49. royal icingi gecen gun elime yuzume bulastırdım bu konuda yardım edermisin bir turlu beceremedim..

    kurabiye suslemesi için kucuk bir duy aldım (malzeme var ama iş yok galiba bende :..( ) yaglı kagıttan kulah denedim her tarafından fıskırdı sıkmaya kalktıgımdaben bu işi nasıl becereceğim:(

    sekerlemeden çiçekler için sağ ve sol el duy numaralarını yazmıssın..dedğim gibi kurs deneyimim yok ve neyden bahsettiğini anlamadım :( acıklarsan coook sevinirim:)

    YanıtlaSil
  50. zarpandit_gokche, benim tarifim yumurta beyazı tozu ile yapılıyor. Sanırım sen onu eklemedin royal icingine. Bu toz royal icinge kıvam veren sertleştiren bir toz. Hiç bir zararı da yok, Türkiyedeki pasta malzemecilerinde satılmaya başlandığını duydum. Birde bu tozla dene bakalım umarım bu sefer icing güzel bir kıvam alır.

    Ben yaglı kagıt kulahından cok krema sıkma poseti kullanıyorum, oldukça pratik oluyor. Kulah yapacagım zamanda, ücgen kalıp çıkarıyorum ve iki uçunu birbirinin üzerine çapraz gelecek şekilde içe doğru bir kaç defa kıvırıyorum, birbirinin üzerine gelen o iki ucuda dışa dogru katlayıp sabitliyorum. Diğer kenar tamamen sivriliyor, az miktarda royal icingi içine koyunca makasla ufacık ucunu kesiyorum. İcingi her defasında azar azar ilave etki çalışması kolay olsun. Aslında yapımı oldukça kolaydır, yazınca daha çok karıştı tanım.

    son soruna gelince, sağ ve sol yazmamın sebebi sağ el ve sol eli kullananlar içindi. Eğer sağlaksan sağ, solaksan sol duy numarasını seçmelisin..( "Duy" da ne demekse bir türlü alışamadım tuhaf geliyor kulağıma)

    Umarım bilgiler yardımcı olmuştur. Kolay gelsin. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  51. nefisssss bir blog! royal icing ararken rastladım, henuz her köşesini keşfetmedim. ben de hayatımın ilk kurabiyelerimi bu hafta pişirdim ve keyfine doyamadım. takibe alıyorum :)

    YanıtlaSil
  52. inanılmaz güzel yaptığınız herşey ellerinize sağlık insanın içi gidiyor :)))

    YanıtlaSil
  53. Sevgili ayse hanim bu yorumların üstünden epey zaman gecmis ama yine bir ümit yazayım dedim. Ben gecen gün ilk defa royal icing denemesi yaptım. Kıvamı rengi her şeyi harika oldu, fakaaaat. .. Kurabiye üzerine uyguladığım krema bir türlü kurumak bilmedi. 48 saat geçmesine rağmen dokunduğum zaman hala biriktar yapışıyordu. Paketlenecek duruma gelmedi sizin anlayacağınız. Nerde yanlış yapmış olabilirim. Kuruma ile ilgili acil malumata ihtiyacım var.
    Şimdiden teşekkür ederim. Calismalariniz hayranlık uyandıracak nitelikte. Basarılar.

    YanıtlaSil
  54. Ayşe Hanımcım yumurta akı tozunu nerden bulabılırım

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails