20 Şubat 2011 Pazar

Very Berry Yaş Pasta ve Çikolatalı Pasta Kreması

very berry cake

Türkiye'den annem geldi. Tahmin edersiniz nasıl mutluyum, rahatım...Doğuma az bir zaman kala annem sayesinde hazırlıkları da bitirdik. O olmasa halim inanın çok zor ve acıklı olurdu. Türkiyeden de bir sürü hediye, yiyecek, pasta malzemesi getirdi sağolsun. Ben neredeyse bavuldan çıkanları havada kapıyorum...Farklı bir duygu işte, gurbette olanlar daha iyi anlar halimi. :)
Ben de annem için bu bol böğürtlenli çikolatalı yaş pastayı hazırladım.
Tarif bekleyen arkadaşlar olabilir. Şimdilik sadece pasta kremasının tarifini yazıyorum. Söz vermiyim ama ilerde son kullandığım pandispanya tariflerimden de paylaşabilirim. (Pandispanya tariflerim ingilizce olduğu için önce güzelce çeviri yapmam ölçüleri hazırlamam lazım.)

Çikolatalı Pasta Kreması:
(Bu krema 20-21 cmlık pandispanyalar için uygun, daha büyük kalıp için tarifin 1,5 yada 2 katını yapabilirsiniz)


Malzemeler:
* 2 su bardağı süt
* 1,5 yemek kaşığı kakao
* 1,5 dolu yemek kaşığı un
* 1/3 su bardağı nişasta
* Yarım su bardağı şeker (damak tadına uygun şeker miktarı arttırılabilir)
* 1 yumurta
* 1 paket vanilya
* Bir avuç kaliteli bitter damla çikolata
* 1 yemek kaşığı tereyağı
* 1/3 paket süt kreması


Hazırlanışı:1. Kapaklı bir sos tenceresi içine tüm malzemeleri ekleyin ( vanilya, çikolata ve tereyağı hariç) ve ateş üzerine almadan bir çırpma teli ile önce güzelce karıştırın.
2. Sonra kısık ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Muhallebinin göz göz ve güzel bir kıvama gelmesine dikkat edin. En son vanilyayı, çikolatayı ve tereyağını ekleyip, karıştırın. Sos tenceresinin kapağını kapatıp soğumaya bırakın. Kapağın altına da havlu kağıt serinki muhallebi dinlenirken buharı sos tenceresi içine damlamasın.
3. Soğuma işleminin çabuk olmasını isterseniz de geniş bir tavaya soğuk buzlu su koyup muhallebi dolu sos tenceresini bu su içinde soğumaya bırakabilirsiniz.
4. Bir yandan da süt kremanızı mikser ile kream şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Krema az bir miktarda olduğu için aşırı çırpmaktan kaçının. Muhallebiniz soğuyuncaya kadar kremayı buzdolabında bekletin.
5. Muhallebiniz soğuyunca önce mikserle kremanızı çırpın daha sonra da hazırladığınız beyaz kremayı muhallebiye bir spatula yardımı ile güzelce yedirin.

Pastacı kremanız hazır.
Afiyet olsun.


Bol böğürtlenli yaş pasta

Dilim Pasta


30 yorum:

  1. Ayşecim gözün aydın olsun anneciğine kavuşmuşsun inan senin adına cok sevindim hayırlısı ile bebişini kucagına alırsın inşallah annen yanında ya her şey daha kolay olur Ayşecim bol bol hasret giderin sevgiyle kalın:))

    YanıtlaSil
  2. Harikasiniz Ayse Hanim.2 yildir hergun sayfanizi ziyaret ediyorum.Bende pasta, cikolata, kurabiye susluyorum. Insallah birgun sizinle tanismayi cok isterim. Web sayfam sabihatasyurek.blogspot.com
    Annenize cok selamlar..Bebeginizi saglikla mutlulukla buyutmeniz dilegiyle...

    YanıtlaSil
  3. Gözünaydın Ayşe'cim. Ne güzel, anneciğine kavuşmuşsun. Sağlıkla bebeğine kavuştuğun haberlerini de alırız inşallah.. Pasta nefis görünüyor. Krema tarifini paylaştığın için çok teşekkürler. Pandispanya tariflerini de sabırsızlıkla bekliyor olacağım. Selamlar..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık Ayşe hanım, nefis görünüyor :) Bundan sonra vaktiniz olmayacak biliyorum ama şu alman pastalarının içine konan pastacı kreması vardır ya onun tarifi varsa paylaşmanız mümkün mü? İngilizce ve yabancı ölçülerle olsa da olur, burda hallederiz :) Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin oğluşunuzu, çok güzel heyecanlar bunlar. Sevgiler, Ebru

    YanıtlaSil
  5. Bebek bekliyorsunuz sanırım :) Allah hayırlısı ile kucağınıza almayı nasip etsin. Ben de bebek bekliyorum. Çok heyecan verici birşey :)
    Pasta da çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Ayşe'cim nefis bir pasta olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ayşecigim, beni benden aldin bu goruntuyle. Enfes gorunuyor ve tadi da mukemmeldir eminim. Ellerine saglik!
    sevgiler,
    Burcu

    YanıtlaSil
  8. Aysecigim senin adina coook sevindim inan...pasta muhtesem...ama kusura bakma, hem pandispanyayi hem de dis kremayi bekliyoruz tarif olarak...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  9. Gözünüz aydın. Çok iyi anladım sizi okurken 3 yıl kadar kaldım yurt dışında. Dünyanın en güzel yeridne de yaşasa insan özlem oluyor aşina olduklarına.. Ve ellerinize sağlık.. pastalarınızın seyrine doyamadım..


    Ve bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanızı nasip etsin Allah.. kolaylıkalr..

    YanıtlaSil
  10. sevgili ayşe,
    sessiz bir blog takipçinim...eserlerinin fanatiğiyim :)
    öncelikle Allah tamamına erdirsin ve minik yavrunu sağlıkla kucağına almayı nasip etsin...vee gözünaydın annen gelmiş,ahh anneler de olmasa,şımartıyordur ne güzel :))
    krema tarifi de süper-pastanın görüntüsüde muhteşemmmmm...ellerine ve emeğine sağlık...
    sevgiyle kal...aysel ecvizcioğlu

    YanıtlaSil
  11. gözünaydın arkadaşım,ne mutlu olmuşsundur:))
    tahmini doğum tarihi ne zaman?
    pasta harika olmuş senin ellerinden çıktığı belli çok özenle yapılmış, üzerindeki beyaz krema çırpılmış süt kreması mı yoksa buttercream mi?
    süslemelerde çok güzel olmuş
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Bu pasta çok guzel görunuyor ellerınıze saglık.bebegınız hayırlı olsun saglıklı ve sıhatli dogum dılıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Eğer ben hamile olsaydım ( 50 yaşındayım)siz yanmıştınız..)))))))
    Şiddetle gel beni al diyor pasta..))
    Ellerinize sağlık.Annenize sevgiler gönderiyorum.Gurur duyabileceği evladı var.Sadece güzel pastalar yaptığı için değil;merhamet, güleryüz, alçak gönüllü saygılı olduğu için.
    Sağlıklı haberleriniz bizi sevindiriyor.
    Nilly

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık,bende pasta kreması arıyordum tarif olarak çok gzüel denk geldi.Teşekkür ederim tarif için.ellerinize sağlık,annenize ve size selamlar

    YanıtlaSil
  15. hem gözün aydin hemde ellerine saglik canim :) hayirli günler

    YanıtlaSil
  16. Ayşeciğim gözün aydın canım ne güzelll!!! İnşallh en kısa zamanda bebişinle de fotolarını görürüz burada.
    Pasta harika özellikle de krema süslemeleri çok şık, benim krema sıkmmaları için biraz daha çalışmam lazım sanırım :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel haberler bunlar:))))
    Gözün aydın Anne'cin gelmiş doğuma az kalmış.Allah hayırlısı ile bebeğini kucağına almayı nasip etsin.Güzel haberlerinizi bekliyoruz.
    Pasta müthiş olmuş.(her zamanki gibi)
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil
  18. Gozunuz aydin, anneniz de geldigine gore hersey hazir. Gelsin minik prens;) keske benim de yanima ailemden birileri gelse de ben de bavulun icinden cikacaklari kapsamm. Neyse az kaldi 6 ay sonra temelli donuyoruz. Pastan her zamanki gibi super. Gecen arkadaslarla guzel bir yaspasta olsa da yesek diye gecirmistik icimizden. Bu pasta tam bizlik. Disindaki suslemeler cok guzel olmus. eger bu kremsantiyse bu kadar sert kivamli nasil yapabildin cok merak ettim. Buttercream ise sorun yok ;)) en derin sevgilerimle hoscakall. Ozlem

    YanıtlaSil
  19. Ağlayarak okudum neler hatırlattınız bana o bavul memleket kokardı bende havada kapardım gelenleri önce çabuk çabuk yenirdi gelenler azalınca bitmesin diye yavaş yavaş.Her şeyden önemlisio zamanlar annem vardı.Tadını çıkar yaman Ayşe bir avazda kurtul inşallah.Pastaya söyleyecek söz bile yok herzamanki gibi şahane olmuş

    YanıtlaSil
  20. Meyveli pastaya bayılırımmmmmm..Mükemmel görünmekte..Bu arada anne gelmis.Hayırlı olsun..Hamilelikte de sona mı yaklaşıldı..Allah yardımcınnız olsun...Sevgilerr

    YanıtlaSil
  21. Aysecim canimmm bebek bekledigini simdi ogrendim ne kadar cok sevindim anlatamam:))
    Anladigim kadariyla doguma az kalmis hayirlisiyla bebisini nurtopu gibi kucagina almak nasip etsin Yuce rabbim..
    Anneciginin yaninda olmasi ne kadar guzelll tum guzellikleri Anneciginle beraber paylasacaksiniz:))cokk opuyorr sevgilerimi gonderiyorum..

    YanıtlaSil
  22. Hem gözünü aydın hemde bebeğiniz olacak hayırlı olsun sizi çoktandır takip ediyorum....Çok yeteneklisiniz bayılıyorum pastalarınıza....bebeğinizi en kısa zamanda kucağınıza almanız dileğiyle bende bhttp://yuksektopuklar77.blogspot.com/eklerim.....

    YanıtlaSil
  23. uff uff ki ne ufff...bayıldım..ayşecim ellerine sağlık..inşallah bebişinide hayırla kucağına alırsında yine o güzel pastalarının basına dönersin..Allah bi avazda kurtarsın inşaAllah..bana herkes böyle dua ederdi..bi avazda doğurdum bebişlerimi :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Aysecim gozun aydin! Annem de aldi vizeyi cok sukur, yaklasik 5 saat sonra biniyor ucaga:) Ben de cok heyecanliyim. Tam dogum oncesi firtinadan dolayi evimizi su basti, heryer insaat, bende stres aldi basini gidiyor... Ilac gibi geldi cok sukur. Dua et hayirlisi ile saglikla ve kolaylikla gelsin. Annene cok selamlarimi ilet. Seni de opuyorum, hadi bakalim, az kaldi ikimizinde:) SUMEYYE

    YanıtlaSil
  25. Gozun aydin canim, artik aklim sende kalmaz dunyanin en guvenilir ellerindesin cunki.Pastan harika, haftasonuna bende kremali meyveli pasta hazirlayacagim.Pantispanyasi pisti bugun, yarin yeni bir Alman kremasi deneyecegim ve pastayi tamamlayacagim insallah. Hic bir sey hazirlamasanda, arasira post yaz haber ver bize nasil oldugunu.Annene selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. zarif,yardımsever vede güzel olduğunuzu biliyordum yorumunuzla ve ziyaretinizlede kibarlığınızı gösterdiniz çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  27. Güzel yorum ve dilekleriniz için çook teşekkürler, Allah razı olsun...Annemin de sizlere selamı var. Kısacık sorularınıza yanıt veriyorum...

    Ebru, Alman pastası hiç yapmadım...
    Pastane'den, Mart 7, krem şanti
    Özlem, krem şanti

    YanıtlaSil
  28. ben sizden çok güzel şeyler öğreniyorum..ne diyeyim Allah razı olsun ..bilgi,çömertçe olursa sahibine erdem de yüklüyor..sizde bunu görüyorum..bu işin birşeyler pişirmekten ziyade tutku ve sanat işi olduğuna inanan biri olarak buraya bol bol gelip gideceğim galiba:)) dilerim bebeğinizi de hayırla kucağınıza alırsınız.5,5 ay önce de ben aldım bir tane:))

    sevgilerimle..

    Deniz.

    YanıtlaSil
  29. Ayşe nefis bir pasta olmuş.ellerine sağlık. mükemmel

    YanıtlaSil
  30. denedim ve inanılmaz lezzetli oldu. pasta yapamadan kızım kaşık kaşık yedi :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails