4 Ekim 2007 Perşembe

ONEMLİ UYARI: LISANSLI PASTALAR



Lütfen aşağıda yazacaklarımı pastacılıkla amatörce ilgilenen ya da bu işi profesyonelce yapan tüm pastacı arkadaşlar dikkate alsın. Çok önemli!

Disney çizgi film karakterlerinin lisans hakkı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu karakterleri izinsiz hiç bir şekilde hiç bir firma kullanamaz. Eski bir tekstilci olarak tüm işlemlerin nasıl yürütüldüğünü ve Disney'in bu konuda hiç bir toleransı olmadığını biliyordum. Fakat çizgi film karakterlerinden yapılan pastaların da hiç bir şekilde ticari amaçla kullanılamayacağını düşünmemiştim. Evet, eğer pasta siparişi alıyorsanız ve bu siparişte bir kahraman varsa büyük tehlike altındasınız. Pek çok arkadaşın sitesinde Winnie the pooh'lu, Nemo'lu,Spider-Man'li, Tazmanya canavarlı, Sünger Bob'lu vb. pastaların sipariş olarak yapıldığını gördüm aman dikkatli olun, hele ki sipariş olduğunu blogunuz ya da com adresinizde naklen yayın yapıyor, ya da herhangi bir amaçla bu karakterleri ticari amaçla kullanıyorsanız bunun için öncelikle Disneyle lisans sözleşmesi yapmanız gerekiyor. Eh buda atla deve değil yaklaşık yıllık olarak 15.000 $ değerinde.

İlk duyduğumda büyük şok geçirdim, çünkü yüzlerce Disney karakteri var çocukların kahramanı olduğu! Tabii ki bu pastalardan kendimiz için, ailemiz, dostlarımız için yapabiliriz (hediye amaçlı) ama asla bir başkasına para karşılığı yapamayız. Şaka gibi değil mi?

Disney ve diğer şirketler dışardan eğlenceli bir dünya olarak görülsede iş dünyasında o kadar da sevimli değiller. Ben görevimi yaptım siz siz olun aman çok dikkatli olun...Yoksa ben değil ama Disney bir gün kapınızı çalabilir ve size onbinlerce dolar değerinde bir tazminat davası açabilir.

Aman dikkat!! :)

Sevgilerle

36 yorum:

  1. ayşem ayşemmmm

    adamlar böyle zengin oluyorlar demek :)))

    yeni pasta varmı yeni pasta :))

    öptümm
    aslı

    YanıtlaSil
  2. Aslımm Aslım adamlar zengin olacaklari kadar olmuşlar! :)) neden bizim ekmeğimizle oynuyorlar ki! :P
    Yeni pastalar yeni süprizler var elbet! :)
    öptm seni ben de! :)

    YanıtlaSil
  3. Ayşecim çok önemli bir konuya parmak basmışsın. Umarım yapan ve satan arkadaşlarla ilgili bir sorun olmaz ;)

    YanıtlaSil
  4. Esracım Disney beni Türkiye temsilcisi olarak seçti, bilmem artık ne işlem yaparım size..he he he! :))
    Şaka bir yana hakikaten önemli bir konu!
    Bu olay benim pasta hocamın başına gelmiş! Daha oncesinde onunda haberi yokmuş, marketlerde tüm karakterli pastaları görüp o da yaparmış. Öğrenmişki o marketlerin hepsinin lisansı varmış..:{
    Umarım bu tip olaylar hiçbirimizin başına gelmez.
    Dikkatli olmakta fayda var..

    YanıtlaSil
  5. Canım :) Bu "atla deve değil" değil; tam "atla deve" olmuş :)

    "Atla deve değil" dediğinde, küçük bir fiyat sandım önce :)

    E haklı ama Disney ve diğer hak sahipleri bence :) Sonuçta onların yarattığı bir karaket/tasarım üzerinden herkes dilediğince kazanç sağlayamaz değil mi?

    Tüm amatör ve profesyonelleri uyarmakla iyi etmişsin :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Balcım zaten baştan küçük bir fiyat sanasın diye "atla deve değil" yazmıştım :)
    Haklisin ama atla deve ucuz hayvan değiller! Hele ki bir arap ya da ingiliz yarış atın olsa, Veli Efendide de koştursan fena mı olur? :)
    Hak hukuk deyilce de boynumuz kıldan incedir. Zaten bizde birebir çalışmıyoruz, Puma'yi Tuna yapmak gibi birşey bizim ki! he he he! :
    Canim bu cici keyifli yorumun ve ziyaretin için teşekkürler :)
    Yorumlara hemen cevap vermek ne güzelmiş..
    (hee bu arada "Karaket" demişsin, karakter olacaktı! :) Karaket deyince ilk başta kraker sandım! :))

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. birak pasta yapmayi yapilmis pastanin yanindan bile gecmem bundan sonra bende keloglanli pasta yaparim..:)ben bir garip keloglanim lay lay laylay..Kiz aysa bana cok güzel bir fikir virdin bende artik keloglanin peruklu pastalarini yapmaya basliycam...Tüm telif haklari elimdedir duyrulur.....

    YanıtlaSil
  8. Elma Sekeri canim
    sayende Keloglanin kellik sorunu ortadan kalkacak desene..:)) he he he! Süpersin! :)
    Yazim seni pastalardan uzaklaştırmasın, gönlünce istediğin karakterli pastalari yaratabilirsin sadece dikkat etmek lazım,
    ne olur ne olmaz..:))
    Yorumun ve ziyaretin icin çok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  9. neyseki ben satmiyorum :DDDD

    YanıtlaSil
  10. İyi bari ailemize yaptıklarımıza karışmıyorlar :))

    YanıtlaSil
  11. canım uyardıgın için sağol daha dikkatli olalım.hepde siparisler bu karakterlere geliyor yaww :S

    eger öle bişi çıkarda o kadar para istenirse koca beni kesin boşar :)))

    YanıtlaSil
  12. Ayşe'ciğim verdiğin bilgiler için teşekkürler. Ben oğluma yapmıştım vallahi sipariş değillll :))) Bir daha yapmam :))))

    YanıtlaSil
  13. Nino
    :D

    Burçin, :)
    evet karışmıyorlar.
    Aslında hepimiz bir aile değil miyiz, hepimiz kardeşiz şunun şurasında...:)

    Nes, canım bilmez miyim bu karakterlerin ne kadar populer olduğunu, dikkatli ol yeterli ki..
    Burada onlarca belkide yüzlerde karakterli kek kalıpları var, madem üzerine uyarı yazsınlar. Aile eş dost için kullanılır, başka bir ticari amaç için kullanılmaz desinler dimi ama...
    Aynen benimki de boşar..:)he he he! :)

    Pasta Cafe, ben teşekkür ederim canım, zahmet ettin buralara kadar gelip, sesime kulak verdin.
    Yok be gülüm yap istediğini ama hediye et :))

    YanıtlaSil
  14. Tekstil ürünlerinde de disney kahramanlarının olduğu lisanslı ürünler pahalıdır ya bu nedenle:(

    Gerçi hakları da var. Çok güzel şeyler tasarlıyorlar. Var mı öyle bedelsiz kullanmak:)) Uyarın yerinde olmuş bence.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Yamanım Ayşem, şimdi de bakayım bana: Ben sana araştırmacı blogcu demekte haklı mıyım, haksız mıyım????

    YanıtlaSil
  16. selam
    sanırım siz buraların ağasısısınız
    nerden mi çıktı?
    yıllardır dolaşırım blogları
    hiç sizin gibi blogcu görmemiştim
    tarzınız resmen ağa tarzında
    bütün bloğu inceledim.
    işe yarar bir kaç tarif dışında yapılası bişeyde yok
    bence biraz daha alçakgönüllü olun... Çokda mükemmel değilsiniz
    sizi tankit etmiyorum sadece gözlem
    takdir sizindir...
    hoşçakalın

    YanıtlaSil
  17. can ayşem ,ne güzel bir konuya değinmişsin....bizde öğrenmiş olduk...adamlar işi biliyor....ben onlara gammazlık yapsam acaba diyorum bana 15,000 usd verirler mi? burda bir dolu pastane lisanlı karakter kullanıyor....hepsini tek tek yakalatsam:))))) ay ben ne fenayım dimiiiii

    YanıtlaSil
  18. Bocuruk, sen de yerden göğe kadar haklısın canım!!
    Lisanli ürünler her zaman tercih edilir, kaliteyi simgeler ama dediğin gibi pahalı olurlar.
    Bende bir karakter yaratsam kimsenin kullanmasını istemezdim sanırım..:))
    sevgilerle

    Gülrizcim canim, bana ağa benzetmesi yapıldıktan sonra herşey olabilirim sanırım! Bakınız aşağıda! :))

    YanıtlaSil
  19. Selam Nedret, Salih Sekin ya da Sarma size nasıl hitap edeceğimi şaşırdım ama yaşınız 87 olduğu için saygıda kusur etmemeye çalışacağım.
    Bana Yaman Ayse, Yaman Kadın diyorlardı ama hiç ağa diyen olmamıştı. ha ha ha! :) (he birde araştırmacı blogcu unvanım var.)
    Estagfurulllah bu devirde hele de bloglar aleminde ağalıkta neyin nesi! :) Size kızmıyorum, benim sevenim kadar sevmiyenimde var! Bu çok doğal, yorumun iyisi kötüsü olmaz benim için! Ayrıca tariflerimin güzel olduğunu, mükemmel olduğunu da söylemiyorum, o konuda çok iddealı değilim ama farklı birşeyler yaptığıma inanıyorum. Sizin istatistiklerde "Hiç yazı göndermemiş, hiç yorum yapmamış. Kısaca hiçbir şey yapmamış." yazıyor, önce sizi bir tanımak lazım, yıllarca bloglarda gezinmiş biriymişsiniz, birazda sizin sayfanızda biz gezinsek nasıl olurdu?????

    YanıtlaSil
  20. İncim canım, benim bile aklıma gelmeyen şeyler aklına gelmiş! :P
    Mübarek günlerde hemde...muhe he he! :)
    Güldürdün beni, yukarıdaki yorumu yazarken biraz gerilmiştim ama şimdi hepsi geçti gitti..:)
    Gel gız birlikte gammazlıyalım, sen bir yandan ben bir yandan..he he he! :) Töbe töbe!
    Buraya yazdık böyle şaka maka ama bir gün kaka olmasın, bizden bilirler sonra! :))))

    YanıtlaSil
  21. Aaaaaaaa, çok şaşırdım. Bunun için de mi lisans gerekiyormuş yahu? Bence biraz abartılı ve gereksiz olmuş. Herkes ister çocuğunun sevdiği karakteri pastasının üzerine kondurmayı, bu ailelere de haksızlık oluyor biraz.
    Sipariş alanlar için önemli bir konu, çok iyi yaptın duyurmakla Ayşecimcim. Öperim

    YanıtlaSil
  22. Ayse'cim,
    arastirmaci ve paylasimci ruhuna saglik.
    sevgiler canim

    YanıtlaSil
  23. sevgili ayşe şaka gibi...hiç bu yönden düşünmemiştim.demekki ürünleri el altından pazarlamak lazım :-))

    YanıtlaSil
  24. Selencim, canim bende ilk duyduğumda senin gibi şaşırmıştım. Bize göre gerçekten gereksiz bir durum.. Eğer ki sen kendi kendine pastanı çocuğuna yapmışsan ya da sana hediye edilmişse ortada hiç bir sorun yok.
    Sorun satanlar için çıkıyor sadece.
    Dikkat etmek lazım, ince işler! optm canım bende! :)


    Umran hanimcim, teşekkürler. sevgiler

    Yeşil kivi, nasıl pazarlarsan pazarla canım ama dikkatli olmakta fayda var! Bizim evde yapıp kolu komşuya pazarladığımız pastaları belki ruhları duymaz ama örneğin büyük pastanelerin lisans alması gerekiyormuş işte! :))

    YanıtlaSil
  25. GELDIM VE SAYFANDA NE GORDUM AYSECIM YA:p BIRYANDAN HAK VERIYORUM BIRYANDANDA KIZIYORUM..MUSAADE ETSELER BU ISIN SONU GELMEZ...EEE LISANS BEDELIDE PAHALIYMIS...UYARIN ICIN SAGOL..NEYSEKI AILEMIZE YAPMAMIZA KARISMIYORLAR AYSECIM:))SEVGILERIMLE...

    YanıtlaSil
  26. selam....
    aman ne olacak sanki...bir karekter ürettiler diye....
    bende yaparım karışık kuruşuk bir canlı...sünger bob değilde scotbrite babi yaparım...
    zaten bazen öyle şekilsiz bir pasta yapıyoruzki o karekterlere benziyor....
    bu karekterleri çol çocuk için yapmadılarmı....e sevinsin yavrular...
    neyse ben zaten beceremiyordum...bundan sonrada becermem...
    teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  27. ayşe cnm ne kadar ilginç bir haber bu..ama adamlar tespit eder mi eder..dün de gazetede internetten müzik indiren bir kadının yüklü bir tazminata mahkum oldugunu duydum..Amerika fırsatlar ülkesi oldugu kadar,cezalar ülkesi de demek..elleri Türkiyedeki pastacılara kadar uzanır mı bilmem ama korkulur bunlardan.slmlar..

    YanıtlaSil
  28. Uyarın için sağol....Belki birgün zincirlerim olursa bu konuda dediklerini hiç unutmam;))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. kandilini kutlarim canim

    YanıtlaSil
  30. Hayat :)Disalcım, Süheylam, Hülyacım yorumlarınız için çok çok teşekkürler! Öğrendiklerimi sizinle paylaşmak istedim sadece...umarım hiç birimizin başına böyle talihsiz olaylar gelmez!!

    Sakayla karışık yukarıda sizlerle yorumlaştım, yorum atladıysam, sürçü lisan ettiysem affola!

    Herkese hayırlı haftalar, hayırlı kandiller dilerim. :))
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  31. Nino
    hayırlı kandiller canım.

    YanıtlaSil
  32. Iste o yuzden Amerika'da en cok parayi avukatlar kazaniyor ya:)))

    YanıtlaSil
  33. Ayşecim iyi bayramlar ...İşallah uzak düyarlarda güzel bir bayram geçirirsiniz. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  34. Aman Ayşem yaman Ayşem fikrine sağlık Ayşem. Uyarın için teşekkürler Aman dikkat valla kaş yaparken göz çıkar sonra.
    Bayramnı kutlarım canım. sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Aaa evet "karaket" yazmışım...
    O aralar hastaneler/hastalarla uğraşıp, bir yandan da bloglara bakınayım derken, öyle bir "klavye" hatası olmuş demek :) Mana şaşmasın da gerisi mühim değil...

    YanıtlaSil
  36. Ben de eski bir Disney denetçisi olarak şunu ilave edeyim. Disney çalıştığı, karakterlerinin çeşitli şekillerde üretildiği fabrikaları da denetlettiriyor. Çalışanların şartları iyi mi? Çocuk işçi kullanıyorlar mı? Çalışanlar haklarını tam olarak alıyorlar mı diye. Bu bir kayak fabrikasından, cam fabrikasına kadar değişiyor. Bu gidişle pastaneler de bu kategoriye girecek anlaşılan :)

    Diğer yandan da ben kesinlikle hak veriyorum bu hassasiyete. Bizlerin 1 saatte izlediği bir film için adamlar yıllarca uğraşıyorlar. Binlerce kişiyi çalıştırıyorlar. Nemo karakterini yaratabilmek için Avusturalya'da bütün ekibin dalış yaptığını, oğul Custaou'dan ders aldığını düşünürsek... Çocuklarımız sevebilir ama başkalarının da emeğine saygı göstermek gerekir öyle değil mi? Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails