9 Ekim 2008 Perşembe

Sağım Solum Çikolata



Süheylam- Diyalog Yemekleri beni sobelemiş.

Sobenin konusu; çocukluğunuzun geçtiği ev, bu ev ile ilgili anılar ve çocukken en sevdiğiniz yemek!

Çocukluğum Bakırköy'de geçti. Sene 1984 :) O zamanlar evimizin penceresinden deniz, Bakırköy sahili, tren yolu falan görünüyormuş. Evin önü açık, manzarası bol bir evmiş yani. Şimdilerde apartmanın dibinde başka bir apartman, perdesiz iki dakika duramazsınız, ne var ne yok meydanda. Karşıda beyaz atlet don oturan sıcaktan pencere perde açmış insan manzaraları var. Evde televizyon açmaya gerek yok karşıdan canlı canlı izliyorsun yerli dizileri. :)

Benim çocukluğum mutfakta değil, sokaklarda bahçelerde oyun oynayarak geçti. Mutfağa hiç mi hiç meraklı değildim. Annem çok titizdi, canımız bişey çekip pişirmek isteyince,
"mutfağı aldığınız gibi bırakacaksınız, ortada ne bulaşık ne çöp göreceğim" der, olan hevesimizi de kaçırırdı. :)

Yemekten en keyif aldığım şey çikolatalardı ama özellikle Almanya çikolataları. Halam sayesinde seneden seneye güzel ve değişik çikolatalar yerdik. Biri bana çıkıp, merak etme, yıllar sonra çikolata içinde yüzeceksin, çeşit çeşit renk renk leziz çikolatalar yapacaksın dese herhalde inanmazdım.
Ben de konuya uygun olarak son yaptığım çikolataları sayfama ekliyorum.













(Tüm çikolatalar Cadılar Bayramı öncesinde doğan bir miniğin doğum günü için hazırlandı. Sevimli hayalet ve balkabağı da onun özel çikolatası.)



(Bunlarda daha önceleri yapıp yayınlama fırsatım olmayan düğün ve kına gecesi çikolatalarıydı. Çiçek desenli, rengarenk, mis kokulu lolipop çikolatalar.)

İşte böyle Süheylacım, soben için çok teşekkürler.

Aranızda "Yaman, keşke sen de beni sobeleseydin, böyle güzel bir konuda yazmak isterdim" diyen varsa yorum kısmında belirtsin, ismini hemen buraya eklerim..

Renkli çikolata yapımı ile ilgili detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Herkese en içten sevgiler

29 yorum:

  1. Canım Ayşeciğim harika çikolatalar hazırlamışsın,ellerine sağlık.tabut ve yarasalara özellikle bayıldım:-)))çok şeker olmuşlar.düğün için olanlarsa çok şık.herzamaki gibi harikasın canım.nazar değmesin.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bu sene cadılar bayramında uğur böceği olacakmış Maya'cığım. Yanında olamayacağım diye üzülüyorum. Kimbilir bütün çocuklar ne sevimli kostümlere bürünecekler...

    YanıtlaSil
  3. caılı olan cok komikti cok eglenmişsindir emin (canım cıktı kızım manyakmısın ne eglenmesi deme:DDD)

    dilerim ruyalarıma kavusurum bende...

    YanıtlaSil
  4. Ayşe'cim süpersin hepsi birbirinden güzel,şirin ve renkli ellerin dert görmesin,öptüm...

    YanıtlaSil
  5. yazdıklarını keyifle okudum,çikolatalar harika ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlı gözüküyorlar. Cadılar bayramıda yaklaşıyo. Mutlu bayramlar ehehehe .Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Benim için dümdüz bir çikolata bile büyük ziyafet ama bunların hepsi birbirinden güzel. Özellikle balkabaklarına bayıldım :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ayşe'ciğim ya ben bu çikolatalara bayılıyorum, bakmaya doyamıyorum.
    ben de yapmak istiyorum bunlardan, burada bir kursa gittim çikolata yapımı ile ilgili ama bu kadar kapsamlı değildi. Sanıyorum daha kapsamlısı da yok zaten. bir gün oturup senin anlatımlarını okuyarak bunlardan yapmayı deneyeceğim, bu arada denerken sana sorulacak sorularım olabilir. Yardımcı olurmusun...
    Ellerine ve emeğine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. SEVGİLİ AYŞE
    ÇİKOLATALARIN MÜKEMMEL BEN BİRŞEY MEREK ETTİM.
    TEK BAŞINA BU KADAR GÜZEL ŞEYLERİ NASIL YAPIP YETİŞTİRİYORSUNUZ?
    ÇOK ZOR NASIL BAŞA ÇIKABİLİYORSUNUZ


    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  10. Hepsi çok güzel olmuş çikolataların.Annen sürekli mutfağa soksaydı belki bu günlerde bu kadar istekli olmayabilirdin. Annelerimizin bir bildiği varmış Ayşe :)

    YanıtlaSil
  11. ayşe cnm ya ne güzel yazmıssın,okurken hayal etmeye çalıştım bakırköyü o şekilde ama galiba son dönemleri dışında bakırköyle ilgili çok anım yok..almanyadan çikolata getiren bir hala bende de vardı,ama ben hala senin kadar güzel çiklatalar yapamıyorum, çikolatalarına bayıldım.bence bu kadar güzel olmalarında senin designer yönünün de etkisi var.slmlar

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Ayşe,
    çok güzeller :) zaten çikolataya bayılıyorum bide böyle güzel görünce ... Bende Bakırköylüyüm :)Hikayen çok hoş.görüşmek üzere.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  13. Canım Ayşe'ciğim, çocuk olupta çikolata sevmeyen varmıdır bilemiyorum ama ben çok severdim, hala de severim, tabii ailecek...O ağızda erirken verdiği mutluluk herşeye değer...
    Bayıldım senin çikolatalara ama insan bunları yemeğe kıyabilir mi...Seyirlik olmuş bunlar, harika ellerine sağlık güzelim, öpüyorum, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Yazıyı okuyunca benide eskilere götürdün,ne güzel di sokaklarda gezer tozardık şimdiki çocuklar bizler kadar şanslı değil,bu arada çikolatalr çok güzel özellikle çiçek şeklinde olanlar.Ellerine sağlık AYŞE.

    YanıtlaSil
  15. Çikolataların görüntüsü hem çok şık duruyor,hemde kimbilir ne lezzetlidir :))

    Ellerine sağlık Ayşe'ciğim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ayşecim çikolataların da yaptığın her şey gibi çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Bir kaç sene önce ben de bir çikolata kursuna gitmiştim. Elimde hala reçetelerim var ama kurstan sonra bir kere bile elimi sürüp yapamadım ama ne zamanki bir kurabiye kursuna gittim. O zamandan beri elim kurabiye ve şeker hamurundan çıkmıyor:)Bu çikolataları da yemiş kadar olduk uzaktan uzaktan:) Sevgiyle

    YanıtlaSil
  17. Ay bunlar ne kadar harika çikolatalar öyle. Ekrana girip çikolata canavarı olarak hepsini yemek istedim. Harika olmuşlar. Rengarenk. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Enfes olmuş bu çikolatalar...
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  19. Ayşe'cik bu çikolatalardan keşke bizlere ikram etme şansın olsaydı..))Hepsi birbirinden şık ve lezzetliler..))

    Kocaman sevgilerle..

    YanıtlaSil
  20. Bayildim bayildim Yamanaysem,
    Kayboldum cikolatalarin icinde.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Bende camı açtığımda korkunç araba gürültüleriyle karşılaşıyorum...Çikolatalara gelince o ballkabaklılara bayıldım bayıldımmmm

    YanıtlaSil
  22. canim aysem harika cikolatalar yapmissin ,ellerine saglik her zamanki gibi muthissin canim senin yapipta kotu olan bisey olacagini sanmiyorum.bu kadar hamarat nasil olabilirsun bloguna ziyaretlerimde MASALLAH demeden gecemiyorum.Allah seni nazarlardan korusun guzel kiz
    selam ve sevgilerimi gonderdim.

    YanıtlaSil
  23. Çikolatalarına eşlik eden hikayen çok sevimliydi ayşeciğim.
    harikasın canım.. sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Yaman Ayşeeeem....sobeledim seniiii
    sevgiler, zehra

    YanıtlaSil
  25. Aysecim sessiz takipcilerindendim ama cikolatalar nefesimi kesince yazmadan edemedim..Tek kelimeyle harikasın!!!

    YanıtlaSil
  26. Neslihan, tabut benim de favorim. :)
    Nazara inanırım Allah korusun hepimizi.

    Tijen, kimbilir ne tatlı olur Maya, keşke burada olabilseydiniz, bir dahaki sefere artık :(

    Zarpandit, yok o kadar can cıkmadı, az ve öz olup modellerde farklı olunca eğlendim, yeni yazımdaki çikolataları yaparken çıktı ama. :)
    İstedikten sonra eminim kavuşursun..

    Derya, beğendiğine çok sevindim.

    Düşlerimin incisi, :) teşekkürler

    Süpriz mutfak, evet buranında bayramı böyle günler önceden hazırlıklar başlıyor :) Mutlu bayramlar

    Desstina, balkabağının ifadesi benim de çok hoşuma gidiyor. beğendiğine çok sevindim.

    Şeker pasta, yapımı oldukça basit bu çikolataların, yeterki elinde gerekli malzemelerin olsun. Dilerim gönlüne göre çikolatalar yapabilirsin.
    Daha önce bu iki linkte ayrıntılı bilgiler vermiştim. Selda da oldukça ilgileniyordu, sorular sordu, yorum kısmını inceleyebilirsin. Umarım yardımcı olurlar şimdilik. Sen hazır olduğun zaman sorularını bu yazı başlıkları altına ilet ben elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım, hiç sorun değil.

    Sinem, sanırım Başak burcu olmam, detaycı plancı programcı olmam işlerimi yaparken bana yardımcı oluyor. Birde evhanımıyım çocuğumda yok, artık bunları da yapamazsam ayıp olur değil mi? :)
    İlerde ekip olarak çalışmak isterim çünkü bazen tek başıma çok yoruluyorum. Kolay olmuyor tabii ki.

    Delfina, ne güzel yazmışsın, çok haklısın bitanem..:)

    Suheyla, çok teşekkürler hem sobe hem de bu güzel yorumun için..:)

    Butterfly, harika, geldiğim zaman görüşmek üzere öyleyse..:)

    Sofram, Fatma abla öyle güzel yazmışsınız ki, bi kahve yanında küçük bir parça çikolataya hayır demem şimdi. Beğendiğinize çok sevindim.

    Gülizar, evet biz belki de son şanslı çocuklardık sokakların tadını çıkaran..Beğendiğinize çok memnun oldum..

    Zerrin, çok lezizler çocuklar bayılıyor, beğendiğine çok sevindim, teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  27. Ayşegül, sanırım size renkli lolipop çikolata yapımı ve süsleme dersi vermediler, çünkü bu şekilde çikolata yapan kolay kolay başka bişey yapamıyor. Mesela ben :) O kadar çok kurabiye süslemek istiyorum ki ama çikolatalarım buna izin vermiyor..:) Insallah etkinlige biseyler yapmaya çalışacağım..

    Taze Nane, :) teşekkürler, beğendiğinize çok sevindim..

    Pelin, teşekkürler canım

    Damak tadı, keşke olsaydı. Türkiyeye geldiğim zamana artık. :)

    Sonja, ben de kayıbım uzun zamandır..:)

    Ayse Pamuk, :( hele kamyon ya da büyük araç geçince ne fena oluyor değil mi?
    Çikoları beğendiğine de sevindim.

    Özgül ablacım amin, Allah hepimizi korusun, elimden geldiğince bişeyler yapıyorum, ne mutlu bana beğendiğinize çok seviniyorum.

    Bir dut masalı, :) sizde öyle.,

    Zehra, en kisa zamanda yanitlamak üzere, beni de düşündüğün için çok teşekkürler..

    cool cookie, çok teşekkürler, tanıştığımıza ve çikolataları beğendiğinize çok sevindim..



    dilerim kimseyi unutmadım..
    herkese en içten sevgilerimle.. yorumlarınız için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  28. Seker Pasta

    Renkli çikolata yapımı ile ilgili linkleri yorumuma eklemeyi unutmusum. Hemen yaziyorum

    http://ayseyaman.blogspot.com/2007/12/ilk-ikolata-ssleme-dersim-ve-renk-renk.html


    http://ayseyaman.blogspot.com/2007/10/minik-eller-mutfakta-ikolata-ssleme.html

    YanıtlaSil
  29. Aysecim,
    Bu kadar cok sayida yapmak cok vakit aliyordur herhalde. Merak ettim, kalip sayin mi fazla? Yani ayni kaliptan cok sayida edinip hepsini bir kerede mi yapiyorsun? Ne kadar vakit aliyor bunlari yapmak?
    Gulden

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails