22 Eylül 2007 Cumartesi

RAMAZAN GELDİ HOŞGELDİ: RAMAZAN MENÜSÜ



Ramazan menümüze ev yapımı tarhana çorbası ile başlamak istiyorum. :) Geçende el emeği göz nuru başka neler yapabilirim diye düşünürken, aklıma Türkiye'den ithal ettiğim ev tarhanası geldi. :) Dolapta öylece beni bekliyordu kullanılmaya hazır ve nazır olarak.
Yok artık daha neler! Tarhanayı da benim kurutup yaptığımı düşünmediniz umarım! :) he he he!

Tariflere geçmeden bir iki teşekkürüm var yazmak istediğim. Bildiğiniz gibi Yaman etkinlikler Türk Gecesi'nden sonra sevgili Süheyla ile devam ediyor. Beni kırmayıp bu mübarek ayda böyle güzel bir etkinliğe ev sahipliği yaptığı için Diyalog yemeklerine bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum. Sırada Minik Eller var; sevgili Selen de müthiş bir etkinliğe imza atmaya hazırlanıyor. Bizim yaratıcılığımızı sınayacak çok farklı, eğlenceli bir etkinlik olacağa benziyor. Şimdiden kolay gelsin bayanlar....

Ramazan geldi hoşgeldi için hazırladığım menü de;
Tarhana Çorbası
Hazırlanışı:
Bir orta boy tencereye yaklaşık 4 büyük su bardağı soğuk su koyulur. İçine hazır olarak satılan ev tarhanasından 3 tepeleme yemek kaşığı kadar tarhana ilave edilir, biraz zeytinyağı ve tuz ( benim kullandığım ev tarhanası tuzsuz oluyor) serpilir. Kısık ateşte kaynayıncaya kadar karıştırılarak pişirilir. Arzuya göre salça ve diğer sevdiğiniz baharatlarla da tatlandırabilirsiniz.

(Tarhanam bitmesin diye biraz un ve salça ekleyerek yukarıdaki tariften malzeme çalmış olabilirim. Resimdekinden daha koyu kıvamlı bir tarhana çorbası her zaman tercihimdir. :))))



Ali Nazik:
Malzemeler:
3 büyük patlıcan
Yogurt( arzuya göre sarımsaklı)

Köfte için;
250 gr köftelik kıyma
2 su bardağı çekilmiş ekmek içi
1 yumurta
1 büyük kuru soğan (ince doğranmış)
Bir avuç ince doğranmış maydonoz
Karabiber, kırmızı biber, kekik, tuz

Hazırlanışı:
1. Öncelikle 3 büyük patlıcan pijama deseni şeklinde soyulur, küp küp doğranır, tepsiye dizilir, biraz zeytinyağı ve tuz serpilir, iyice közleninceye kadar fırınlanır.
2. Köftelik malzemelerin hepsi birbiri ile iyice karıştırılıp, yoğurulur. Elinizle sekil verilip, çok az yağda kızartılır. (Yuvarlak şekil vermeyiniz, az yağda kızartması zor oluyormuş.:)
3. Közlenen patlıcanlar yoğurtla karıştırılır. Üzerine köfteler dizilir. Kırmızı toz biber az yağda hafifçe kızdırılıp köftelerin üzerine dökülür.



Yaprak sarmasının yeri bambaşkadır mutfağımda. Eşim ailemle tanışmaya ilk geldiğinde de ona sarma yapmıştım. İstanbul'da yaşadığım ilk büyük deneyimdi. "Boğulacaksan büyük denizde boğul" diyerek, anneciğimin talimatları üzerine ilk sarmamı yapmıştım. Kimsenin yardım etmesini istememiştim, gecenin ilerleyen saatlerinde her ne kadar pişman olsamda azimle görevimi sonlandırmıştım.

Şimdi ise daha önceki tecrübelerime dayanarak, bir kerelik 2 kişilik yaprak sardım. Nasıl güzel bir lezzettir bu, sevmeyeni yoktur herhalde..:)
Her hanım gibi bende sarmanın çok zahmetli olduğunu düşünüyorum. Yemeside bir o kadar kolay. Yaprak sarmasının tarifini Portakal ağacından aldım. Sevgili Hatice'nin bu tarifi de yine çok güzel. Orjinal tarif burada.



Özellikle sahur için vazgeçilmez lezzetlerden biridir börekler. Bizim evde her defasında ne kadar az börek pişirdiğim şikayetleri alırım. Ne kadar çok yaparsam yapayım, yetmeyen, bir parça bile artmayan tek şey börektir! :)
Ispanaklı peynirli börekler benim favorim olduğu için sık sık yaparım. Tarifi daha önce vermiştim buradan bakabilirsiniz.
Afiyetle

Herkese iyi haftasonları dilerim.
Sevgilerle

46 yorum:

  1. Ayşe'ciğim durdun durdun şahane bir çıkartma yaptın bakıyorum. :)))Hepsi çok lezzetli görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Not: Pembe kurdeleli şeker hamurlu pastanın yapım aşamalarını da merakla bekliyorum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. canim ne guzel mamalar bunlar bole sarmalar tarhanalar borekler vs vs vs en cok borege bittim desem :D ellerine saglik canim neguzel bir etkinlik oldu yine yureginede saglik bu arada opucukler

    YanıtlaSil
  3. Aysecigim,peyniri kendin yaptigini görünce tarhanayida sen yapmissindir dedim kendi kendime,niye olmasin ki?Yakisir arkadasima.Hersey nefis gözüküyor,ellerine saglik.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. pembisli patayi isterimmmmm

    YanıtlaSil
  5. merhaba ayşe hanım,
    tarifler için teşekkürler,ellerinize sağlık.
    ( flickrdan gamzeynel :)) )

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yaman kadın,
    (Sana böyle seslenmeme kızmıyorsun değil mi Ayşe?)
    Uzaktayken tarhana nasıl kıymetli oluyor değil mi? Bir arkadaşımın annesi getirmişti tarhana, ben de uzaklardaydım o zamanlar. Gıdım gıdım yerdim, üzerine titrerdim...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Ayşecim. Hepsi çok güzel görünüyorlar. Ben tarhana yaptım annemle beraber ancak henüz yayınlayamdım. İşallah en kısa zamanda. Bazen uğrarsan sevinirm:))

    YanıtlaSil
  8. slm canim
    ellerine saglik
    hepside harika gorunuyor
    afiyetler olsun
    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  9. Ayşe tam iftar sofrası olmuş tarhanayı birde haşlanmış nohut, yeşil mercimek ve yeşil biber parçalrıyla dene he birde içine kızarmış küp ekmekler harika oluyor bizim evde 30 ramazan iftar pişerde denemeni tavsiye ederim.
    bütün yemekler bir harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ayse'cigim,
    Menulerimiz yakin sayilirmis:))tarhana baslangic mesela:)sonra yaprakla devam:))

    Ali nazigin super olmus bu arada.Ellerine saglik.

    Gulenay

    YanıtlaSil
  11. Yaman Ayşem bunların hepsi birbirinden lezzetli görünüyor....Ama ben en çok en alttaki böreği beğendim bu tarifi pırasalı olarak uygulasam nasıl olur acaba? Sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Aysecim menü bir harika ellerine saglik canim sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Ayşe ellerine sağlık.Ne güzel yiyecekler bunlar böyle...Böreğini çok beğendim.
    Seni sobelemiştim ama senden ses çıkmadı.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Kışın tarhanadan vazgeçemeyiz bizde.Sanki hasta olduğumda bir tabak içersem iyilaşiyorum.Menü süper olmuş herbiri için ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. o ali nazik varya o.....
    nasıl severim.....eşim kıskanıp aliye nazik koyacak isminiya dur bakalım...

    diğerleride alicim kadar sevdiğim şeylerdir.....

    ellerine sağlık....(bu cümleyle bitirmeye bayılıyorum)

    hepsi çok güzel görünüyor...(ve bununla)
    öpüyorum canım....

    YanıtlaSil
  16. Yaman Ayşem,
    Çok beceriklisin çok. Bir iftarda misafirin olmak varmış:) Eline sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. ayşe cnm.tarifler harika..hangisini seçeceğim ben şimdi..sen merak etme..ben onları güzel bir şekilde biraraya getiririm inş..bu arada oralardaysan etkinlikle ilgili ilk yazımı yayınladım,bir bakar mısın..slmlar..

    YanıtlaSil
  18. Burcin
    cogu zaman tatlılarla uğraşmayı daha çok seviyorum. Etkinlikler iyi oluyor bol bol tuzlu tarifi cıkarıyorum ortaya. :)
    Beğendiğine memnun oldum canim ama sanırım senin de gözün pastada kalmis. :) he he!

    Nino
    teşekkürler canım, beğendiğine memnun oldum. O börekler dolmalar yine olsada yesem! :) optm :)

    thesuuur
    yakısır yakısmasına da nasıl yaparım ben tarhanayı! Aslında hazır tarhanamda bitmişken yapsak ne iyi olurdu değil mi? optm :)

    Nino
    :)))

    haydi mutfaga
    merhaba gamzeynel, ben teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için..

    Tijen
    yok kızarmayın hiç, sizin kaleminizden her zaman benim gözümde bal damlar! Sevdim yaman kadın deyişinizi! :)
    Tarhanaya karsi ayni duygulari paylasiyoruz. :)

    Serpil
    teşekkürler canım :) Süppersiniz, sizinde ellerinize sağlık! En kısa zamanda ziyaretine gelmek isterim.


    Nurcan
    selam canım, teşekkürler ziyaretiniz ve yorumunuz için, beğendiğinize çok sevindim.

    YanıtlaSil
  19. Yesim
    bu nefis önerin için teşekkürler, en kısa zamanda denemek isterim.:)
    sizinde ellerinize saglik! afiyetler olsun! :)

    Gulenay
    Ali Nazik gercekten guzel bir lezzet! patlican kiyma ve yogurt supper 3lü! :)
    En kisa zamanda ziyaretinizi iade edip, sizin tarhana ve sarmalariniza bakmaya geliyorum. sizinde ellerinize sağlık. :)

    Zerrin
    Neden olmasin canim, değişik bir lezzet yakalarsın pırasa ile eminim...
    teşekkürler boregi de beğendiğine çok memnun oldum.

    Yemegım
    teşekkürler canım...

    Cafe Gusto
    sevgili Serpil, teşekkürler.
    Sobe aklımda, en kısa zamanda cevaplamak istiyorum. aslında bundan once 2 farklı oyuna daha davet edılmıştim, hepsini toparlayıp bir yazı yazmayı planlıyorum da...:)

    Gonulunce lezzetler
    eger evde hazir tarhana varsa, yapimi kolay lezzeti bol bir corba degil mi? Insan hasta oldugunda birsey yemek istemez ama bir tabak corbaya hayir diyemiyoruz. Ilac gibi! :)

    Disal
    canım ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler. (bende yorum geldiği müddetce bıkmadan usanmadan severek yazarım bu cümleyi:)
    optm canim :)

    Bocuruk
    her zaman beklerim sizi! :)
    iftarda blog arkadaslari ile birlikte olmak vardi değil mi? ne guzel olurdu! :)

    Suheyla
    halledersin bilirim. :) tesekkürler canım!
    Etkinlik ile ilgili yazin, video müzik hepsi nefis görünüyor, devamını sabırsızlıkla bekliyorum.


    HERKESE SEVGİLER SELAMLAR

    YanıtlaSil
  20. Etkinlik dolayısıyla mı Ramazan diye mi bilemedim ama nedir bu coşku böyle.Börekler yapılmış.Tarhanalar pişmiş.Hatta sarmalar bile sarılmış.Aferin kız Ayşe sana.Yaban ellerde pek bir Yaman'sın;)))

    YanıtlaSil
  21. Canım Ayşe,
    İftar sofrasına yakışacak tarifler eklemişsin,ellerine sağlık.
    Tarhana için benimde bir önerim var,içine 2 kaşık tel şehriye ve et veya tavuk bulyon ekleyerek çok değişik, ezo gelin çorbası gibi bir çorba elde edebilirsin.
    Şehriye sayesinde daha az tarhana kullanarak stoğunu bitirmemiş olursun.Senin yazıyı okuduktan sonra tarhanama gözüm gibi bakacağım,hiç yokluğunu yada bitebileceğini düşünmemiştim.
    Benim tarhanamı da annem yapar,bende tarhana yapabilenler gurubuna giremedim.

    YanıtlaSil
  22. Yaman Aysem,
    Neler neler yapmissin, herbiri birbirinden harika duruyor. Hangi birine bakacagimi sasirdim, eline ve koluna saglik. Sizlere afiyet olsun bakalaim, bizede buradan bakmak dusuyor:(
    Iyi bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  23. Bak bak bak Ayşemim neler neler yapmış böyle. Döktürmüşsün kesinlikle. Yalnız benim Ali Nazikte gözüm kaldı, pek bir güzel görünüyor. Canım benim ellerine sağlık, öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Ayşe ;
    tarhana en sevdiğim çorbadır...yaprak sarması da en sevdiğim yemektir :) diğerleri de nefis görünüyor...bu iftar mönüsü tam benlik olmuş...ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  25. Harika tarifler eklemişsin canım.Tarhana bizde de çok seviliyor.sütlü yapıyorum nefis oluyor...Eline sağlık....Selamlar...

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel tarifler teşekkürler canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Canım,
    ne güzel yemekler bunlar ellerine sağlık . Ramazan gelince bloglar daha da bir şenlendi. ben bu ayki etkinliği yine kaçırdım o kadar yoğunluk içinde. ama Selen'in etkinliğine katılarak şeytanın bacağını kıracağım umarım. canım senin başlattığın bu güzel etkinliğe ev sahiipliği yapmak için ne yapmak gerekiyor belki ben de yaparım diye soruyorum. sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  28. Ayşeciğim menüdeki bütün yemekler çok güzel ve lezzetli görünüyor.Güzel bir sofra olmuştur eminim eline sağlık.

    Hesna

    YanıtlaSil
  29. ıspanaklı börek benim için herzaman son noktadır..ama tarhana ve ramazan da müthiş bir ikilidir bizim evde ..alinazik hakeza..
    ..etkinlik hayırlı olsun..ellerin dert görmesin...
    öpüyorum sevgiler can ciğer kuzu sarmam:)

    YanıtlaSil
  30. Ayşecim şekerim;
    Valla menu süper ne diyeyim, hepsi de ağzımı sulandırdı aç bilaç :)
    Bu arada tarhanayı senin yaptığını düşündüm ben, yoğurt ve peynir yapan, ekmek yapan hatun tarhanayımı yapamayacak, asıl tr den geldi deyince şaşırdım. Bende kayınvalide den torpilliyim bu konuda.Öperim çok canım.

    YanıtlaSil
  31. ama amaa ben sana yorum yazdım sanıyodum:((
    oruç fena yaptı beni heralde:))
    hepciği şahane görünüyor.. tarhana çorbayı hele değişmem hiçbirine..
    pasta çookk tatlı bu arada:))
    öptüm seni.

    YanıtlaSil
  32. Yaman Ayşecim, ellerine sağlık, ne güzel bir menü böyle, Müge'ye katılıyorum, sen yaparsın tarhananın alasını eminim, zeytinyağlı yaprağı çok severim, ama ben de pek sık yapmam zahmetli olması nedeniyle, Ali Nazik ise süper görünüyor
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  33. of anam anam bunlar ne böylee, insan tok karnına bile yer bunları :)))
    Hepsi çok harika olmuş şeker, ellerine sağlık
    sevgiler, hayırlı sahurlar

    YanıtlaSil
  34. Amman amannn Ayşeee ! Ne yaman tarifler bunlar böylee !! Börek beni can evimden vurdu :) ellerine sağlık..Arayı bu kadar açma gözünü seveyim..Sevgiler

    YanıtlaSil
  35. merhaba, özellikle alinazik ve böreğe bayıldım. elllerin dert görmesin, hepsi harika...

    müsadenle seni linklerime ekliyorum ve senden de kendime bir yer istiyorum :-)

    YanıtlaSil
  36. Sevgili Ayse, insanin sayfandan ayrilasi gelmiyor. Ne bu ihtisam, ne bu ziyafet sofralari? Bittim bayildim ellerine saglik.
    Hayirli Ramazanlar.
    Sevgiler Sonja...

    YanıtlaSil
  37. Canim senin linklerinde almanca olan sayfam var. Eger asagidaki linki eklersen türkce olarak daha iyi anlasilirim.

    Sevgiler...

    www.wilderrose.blogspot.com

    YanıtlaSil
  38. Ayşe hayırlı ramazanlar.
    Tariflerin harika ellerine sağlık.Bizim evdede en çok tarhana çorbası sevilir .Benim sayfada bir tarhana çorbsı tarifi var birde onu dene derim yapıptada sevmeyen olmadı.. sevgiler..
    o peynir ne!! ne kadar güzellll..))

    YanıtlaSil
  39. Merhaba seni linklerime ekledim. Sende beni eklersen çok sevinirim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  40. Güzel yorumlarınız ve ziyaretleriniz için tek tek teşekkürler ederim.
    Aldığım her yorum günüme renk katıyor. Çok teşekkürler..

    Sevdamavisi
    yeni etkinlikler icin bana mail atabilirsen, seni listeye yilbasindan sonra ekleyebilirim. Henuz eklemedigim arkadaslarda var cunku.
    Tek sart konu seciminde yaratici olmak! Konunu kap gel! he bide 25 YTL! :)) muhehehe!
    Saka saka...Canim sen yaz bana ayrintilari konusalim...Cok sevinirim yaman etkinliklere dahil olmana...mail adresim
    yamantarifler gmail
    mail adresim umarim anlasilirdir. Spam mail almamak icin oyle yazdim...


    Herkese kucak dolusu sevgilerle

    YanıtlaSil
  41. Ayşe'cim hepsi çok nefis görünüyor. Bendede kayınvalidemin yaptığı tarhana çorbası var bu akşam. Nefis oluyor dimi. Sıcak sıcak ve koyu kıvamlı.Ellerine sağlık. sevgiler, iyi ramazanlar canım...

    YanıtlaSil
  42. Sevgili Ayşe'ciğim ellerine sağlık hepsi nefis. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  43. Aysecim menü bir harika ellerine saglik canim.


    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  44. En sevdigim lezzetler biraraya toplanmis.Harika olmuslar,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  45. Yamanım, bidenem, yine döktümüşsün bakıyorum. Ellerin dert görmesin canımın içi. Ben Selen'e yazdım banner için, bakalım yardım edecekmi eğer etmezse hergün sayfasına girip sitem yazacağım:)Bu işden de alnımızın akıyla çıkalımda başka bişeycik istemem (dersem yalan olur)insanoğlunun istekleri bitermi bacım:)
    Öpüldün.

    YanıtlaSil
  46. Yorumlariniz ve ziyaretleriniz için çok teşekkürler.
    Hayırlı Ramazanlar
    sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails