14 Nisan 2007 Cumartesi

Otlu Börek Tarifi ve Haftasonu


Ispanak Otlu Börek

İngilizce "çok şükür bu haftanın da sonuna geldik", Perihan Mağden'in deyişiyle de "Allahıma bin şükür, bugün cuma" anlamına gelen "Thank God It's Friday!" için başka güzel tanımlamalarda var sözlükte. Meraklısı buradan bakabilir.

"Tgi Fridays" burada turistlerin gittiği bir lokanta zinciri. Aynı zamanda duyduğuma göre İstanbul'da da bir iki şubesi varmış, tikiler gidiyormuş. Ben sözlüğün yalancısıyım. Henüz bu lokantayı teftiş etmediğim için fazla yorum yapamayacağım ama genel olarak zaten buradaki yerli turistlerin mutfağına pek sıcak bakmıyorum.

Haftasonu geldi derken, istedimki bir de otlu börek tarifi vereyim. Arap bakkalında hazır yufka, markette de yıkanmış, doğranmış ıspanak buldum. Hem etkinlik yaklaşırken, google da arayan soran olursa bir yardımım dokunsun istedim. Anlayacağınız yine yaptım küçük hesabımı, pişirdim ıspanak otlu böreğimi....

Malzemeler:
* 2 yufka
* Yarım kilo ıspanak
* 1 su bardağı yoğurt
* Küçük çeyrek kalıp beyaz peynir
* 1 yumurta
* Çeyrek çay bardağı sıvı yağ

Hazırlanışı:
1. Ispanaklar haşlayıp, suyu süzülür.
2. Harçı için; ezilmiş beyaz peynir, yarım su bardağı yoğurt ve çeyrek su bardağı sıvı yağ ıspanak ile iyice karıştırılır.
2. Yufkaları büyük daire şeklinde açıp, iki kat üstüste koyun. Malzemeyi yufkanın üzerine dağıtın, her yerine harçından sürün ve rulo yapıp, ortadan ikiye bölün. Yağlanan ya da alümünyum serilmiş tepsiye koyun.
3. Üzerine 1 yumurta, yarım su bardağı kadar yoğurt ve birazcık daha sıvı yağ ile hazırlandığınız sostan sürün. 180 derece de, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
4. Afiyetle



Haftasonu sinema izlemeye vaktiniz olmazsa bile tv karşısına geçin. Açın bir paket cips, yanına domatesli, biberli hafif acı sos ve cola, bakın keyfinize. Yemeğe doyamayacaksınız. Şiddetle tavsiye edilir. :) Ama kilo alırım, sivilcelerim azar derseniz mutlaka uzak durun.

Bizde teklif var ısrar yok!

Köstebek (The Departed): *****
Beş dalda Oscar'a aday gösterildi, bunların dördünü aldı.
En iyi film, en iyi yönetmen, en iyi sinemaya uyarlanan senaryo ve en iyi kurgu. Harika bir drama, harika bir oyuncu kadrosu...Film için öyle güzel anlatımlar var ki internette ben kendi yorumlarımla filme gölge düşürmek istemedim sadece link veriyorum :)

İyi Bir Yıl (A good year): ***
Komedi severler için hoş bir film. Russel Crowe'un eski filmlerinden eseri kalmamış, bambaşka bir karekter çiziyor hemde üzüm bağlarında.

Hollywood Ülkesi (Hollywoodland): * ya da Sıfır!
Polisiye severlerin hoşlanabileceği yavaş, ağır bir film! Oyuncuların her ne kadar hatrı sayılır olsa bile, ben uyudum. Malesef ne cinayetin işlendiğini ne de çözümlendiğini görebildim. Anlayacağınız film koptu. :))))

Hepinize iyi haftasonları dilerim.
Sevgilerle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails