14 Nisan 2007 Cumartesi

Hamburger Tarifi



Bilmiyorum kaç kez söyledim Göksel'in "Depresyondayım" şarkısını. Bilmiyorum klibini kaç defa izledim. Şarkı ezberim de olmadığı için önce sözlerini buldum, kaydettim. Sonrada bağıra bağıra söyledim, durdum. Böylece daha bir moda girdim. Affedin depresyondayım!

Şarkı da diyor ki '' Bugün evden çıkmadım, telefona bakmadım. Çok yedim, çok ağladım, arandım bir sigara daha. Saçlarımı taradım, dudağımı boyadım. Giydim giydim çıkardım, beğenmedim güzel olmadım. Depresyondayım unutuldum aldatıldım, sevgilimden ayrıldım çok yalnızım. Kimseye kızamadım, kimseye küsemedim sonunda kendime küstüm, sonunda hayata. Düşündüm banka soymayı, uluorta soyunmayı, hayatımdaki herkesi vurmayı affedin depresyondayım Unutuldum Aldatıldım, sevgilimden ayrıldım çok yalnızım..."


Bazılarımız duygularını yoğun yaşarlar, ayna gibi yansıtırlar içlerindeki fırtınayı. İşte ben de onlardanım, içime atamam duygularımı, kusarım ..Önemli ya da önemsiz bir şey, üzülmeme sebeptir. Herşeye sevinebilir, herşeye üzülebilirim.

O günlerden bir gündü...Son zamanlar da aldığım kötü haberlerin üstüne bir kötülükte ben yaptım. Sayısını bilmediğim kadar hamburger yedim. Midem doldu, patlıyacaktı sanki. Töbe töbe! Üstüne arandım asitli kola içmeyi ama bulamadım. Tehlikeli üç beyaz; un, şeker, tuzdan yedim bol bol. Affedin depresyondayım dedim.


Hamburger tarifini vermeye gerek var mı, onu da bilemiyorum. Çoğumuzun hayatında bile yeri olmayan, evlerimizden aforoz edilen hamburgeri ara sıra hatırlayalım ve tadına varalım. Hamburgerin tarifi aslında çok basit...


Hamburger köftesi için malzemeler:
* Yarım kilo köftelik (orta yağlı) kıyma
* 1 büyük soğan (ince kıyılmış)
* 1 yumurta
* 1 çay bardağı süt
* 2 su bardağı bayat ekmek içi
* Yarım demet maydanoz
* Bol Kekik, kırmızıbiber, karabiber, tuz, sarımsak

Hazırlanışı:
Tüm malzemeler geniş cam bir kasede karıştırılır, yoğurulur.(sağlık açısından cam kase tavsiye edilir.) Elimizle büyük parçalar halinde hamburger köfteleri hazırlanır, tepsiye dizilir. 180 derece fırında köfteler kızarıncaya kadar altı, üstü pişirilir.

Tost makinasında hamburger ekmekleri hafif ısıtılır. Ekmeğin arasına kızarmış köfte, kıvırcık marul, dilimlenmiş domates, turşu, kaşar peyniri arzuya göre mayonez, ketçap ve hardal da eklenir. Patates kızartması, kolaturca ya da milkshake eşliğinde afiyetle yenir.

Sevgilerle

3 yorum:

  1. niye kolaturca? cococola olsa olmuyor mu? ya da sadece kola yazsaydınız ya...

    YanıtlaSil
  2. koftenin icine eger yanlis okumadiysam sut katmissiniz ilk defa duyuyorum.acaba etin tadinini bozmuyormu?

    YanıtlaSil
  3. Adsız
    ben de ilk duyduğumda şaşırmıştım ama deneyince tarifi beğendim.
    İçiniz rahat olsun hiç bir bozukluk olmuyor. Eğer istemezseniz de siz sütü listeden çıkarabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails