14 Nisan 2007 Cumartesi

Beşamelli Krep, Patlıcan ve Makarna Tarifi


( Beşamelli Krep )

( Beşamelli Patlıcan )

( Beşamelli Makarna )
'' Her yemek aynı yapılır'' diye anneciğim sık sık tembih ederdi beni. Kıymayı kavur içine soğanı, salçayı koy üzerine istediğin sebzeyi yıka at, üzerine sıcak su baharat..İşte böyle başladı yemek maceram. Annecim beni böyle ısındırdı yemekler alemine. Şimdilerde kendi kendime keşfetmeye başladım ne kadar da uçsuz buçaksızmış bu alem.

Ben de diyorum ki '' her beşamel sos aynı yapılır" Yağı erit, sütü dök, üzerine unu ele, tuzu serp. Güzelce çırp, karıştır. Bence oranları o kadar da önemli değil. Şimdi gidip 1 bardak süte 5-6 kaşık un 0 kaşık yağ koyupta adamı rezil etmeyin:)). Yaptığım her sos için farklı oranlar kullandım sonuç neredeyse hepsinde aynıydı. İşte karşınızda beşamel dünyası...
Sırasıyla, en alttan yukarıya doğru;


1. Beşamelli Makarna:
Makarna tuzlu suda, bir çimdik zeytinyağı da eklenip haşlanır. Soğuk sudan geçirilir. Bu sırada üzerine Beşamel sosu hazırlanır.
Sos için malzemeler:

* 3 su bardak süt

* 2 yemek kaşığı un

* 3 yemek kaşığı katı yağ

* Biraz tuz

* 1 su bardağı kaşar peyniri renderi

Hazırlanışı:
Sos için ben öncelikle katı yağı eritiyorum, üzerine sütü döküyorum daha sonrada yavaş yavaş unu eliyorum. Koyu kıvama gelinceye kadar tel çırpıcı ile karıştırıyorum. Böylece topaklanma sonunu kalmıyor. Arzuya göre önce unu kavurarakta sosu hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Haşlanan makarna üzerine beşamel sos ve kaşar peyniri dökülür. Kızgın fırında üstten sıcaklık vererek, kaşar peyniri kahverengileşinceye kadar pişirilir.


İlk misafirlerimiz için ne kadar çok börek yapmak istesemde o günkü şartlarımız müsait değildi. :) Bende beşamelli makarna yapmıştım. :) Sağolsun eşimin arkadaşları makarnayı da diğer hazırladıklarımı da çok beğenmişlerdi. ee öğrenci halinde anlarız. Ne zaman olursa olsun hepsi yemeklerim için kobay olmaya razılarmış :)) Hiç unutamayacağım, ilk misafirlerimi plastik tabaklarla (:)) karşılamıştım. O zamanlar daha doğru dürüst tabak, çatalım bile yoktu. İlk günler ihtiyaçlarım için giderdik 2. el mağazalara, eskicilere şimdi çeşit olsun diye. 2. el kitap, tek tek tabak, bardak alarak hem onların yardım derneğine katkıda bulunuyoruz, hem de kendi mutfağıma :)



( Goodwill - 2.el satış mağazası )
2. Beşamelli Patlıcan:
Dilediğiniz kadar patlıcan yaklaşık bir santim kalınlığında, uzunlamasına kesilerek tepsiye dizilir.( tepsinin üzerine alimünyum folyo koymanızı tavsiye ederim, böylece patlıcanlar tepsiye yapışmaz, tepsiyi de kirletmez.) Patlıcanların üzerine tuz ve zeytinyağı gezdirdikten sonra fırında közleyin.



( bizim patlıcan doğurdu:))

Beşamel Sos için malzemeler:

* 2 su bardak süt

* 3 yemek kaşığı un

* 1,5 yemek kaşığı katı yağ

* Biraz tuz
Harç için malzemeler:
* 1 büyük soğan
* 2 adet domates
* 2 adet yeşil biber
* Arzu ettiğiniz kadar kıyma
* Karabiber, tuz, sarımsak, maydanoz
(özellikle salça kullanılmadı)
Harçın hazırlanışı:
Öncelikle kıyma kendi yağıyla kavrulur daha sonra soğanlar başta olmak üzere tüm malzemeler bir su bardağı sıcak su da ilave edilerek pişirilir ve baharatlandırılır. ( suyu az gelirse sicak su takviyesi yapınız, harç çok kuru olmasın )

Büyük bir porçamın en altına harçınızdan bir kepçe koyup, harçı dağıtın. Üzerine bir sıra patlıcan(közlenmiş), bir sıra harç, patlıcan ve harç olmak üzere kat kat malzemeleri koyun. En üstüne hazırladığınız beşamel sosunu dökün pişmesine yakın kaşar peyniri rendesini serpebilirsiniz.( ya da beşamel sosu pişirirken içine kaşar peyniri rendeleyebilirsiniz* ben genelde öyle yapıyorum)

3.Beşamelli Krep :
Tarifimiz portakal ağacından. Nasıl benzetmiş miyim? Tarife buradan ulaşabilirsiniz!
Ben harçı etli hazırladım. Siz de dilediğiniz harçı yapabilirsiniz.

Sıvı yağı tavanın ortasına krebide onun üzerine akıtın, böylece yağ homojen olarak kenarlara doğru kreple beraber dağılıyor. Artık homojem mi nedir, ne denirse! Böylece krebi herhangi bir spatula yardımı olmaksızın haraket ettirebilirsiniz. (Yanımda kameraman Cevat Kellem olsaydı havada uçuşan krepleri görüntüleyebilirdi. :)
Beşamel sos biraz fazla tuzlu geldi bana! Tuzu azaltmanızı tavsiye ederim.
Tembel işi şimdilik sadece portakal ağacına link veriyorum. En iyisi sizi direk cumaertesi ekine yönlendirmek. :)
Afiyetle



1 yorum:

Related Posts with Thumbnails