14 Nisan 2007 Cumartesi

Havuçlu Kek Tarifi ve Sobe!



Etkinliğe kadar tutamadım kendimi, keki yapalı 10 gün oldu, bir 10 gün daha bekleyemedim. Sabırsızlık işte. Şimdi yine eteklerim tutuşacak, iki ayağım bir papuça girecek, yumurta kapıya gelecek. Ben tırım tırım tarif arıyor olacağım. :) Neyse ki kekler bana ben onlara alıştım.

Havuçlu kekleri yaparken kek hamurunu iki ayrı kalıba bölmüştüm ki çok olsun, gözümüz doysun, çabuk bitmesin. Alternatif olarak krem şanti ve çilekle deneyince çok beğendik ve benim küçük hesaplarım suya düştü. Kek tır mır oldu.





Daha önce keklerin iki ana grubu ayrıldığını yazmıştım. Bunların yanında bir de başka grup var ki turistler buna bazen kek bazen ekmek diyorlar. Genellikle bu kekler meyveli oluyor ve çok kabarmıyor. Bakalım ilerde daha neler öğreneceğim ve nasıl kıvıracağım? :)


Havuçlu Kek:

Malzemeler:

* 4 adet havuç

* 2 su bardağı un( kek unu ~ 250g)

* 2 dolu (tepeleme) çay kaşığı kabartma tozu

* 2 dolu çay kaşığı karbonat

* 1 dolu çay kaşığı tuz
* 1 dolu çay kaşığı tarçın
* 1+ yarım su bardağı şeker (~ 375gr)
* 4 büyük yumurta
* 1+ çeyrek su bardağı sıvı yağ ( ~310 ml)
* 1 portakal kabuğu rendesi
* Yarım su bardağı kuru üzüm( 1 sıcak su içinde bekletiniz üzümler şişsin)
* 1 su bardağı ceviz

Hazırlanışı:
Büyük bir kapta şekeri, yumurtayı, yağı, portakal kabuğunu karıştırın. İçine rendelenmiş havuçu ekleyin. Plastik bir kaşık yardımıyla katlayarak karıştırın.(fold) Daha sonra başka bir kapta hazırlanmış unu, kabartma tozunu, karbonatı, tuzu, tarçını karışıma ekleyin. Tamamen karışmasına gerek yok.
Daha sonra cevizi, kuru üzümleri (suda bekletilmiş) ekleyin, katlama tekniği ile biraz karıştırın, fazla değil.Yağlı, unlu kalıba hamuru dökün. 35-40 dk, 180 derecede pişiriniz. İsterseniz tekli kalıba isterseniz iki küçük kek kalıbına dökerek farklı alternatifler de yaratabilirsiniz. Servis yapmadan önce kekin biraz soğumasını bekleyin, keki hemen kesmeyin. Varsa soğutma telinde, kalıbından çıkartarak soğumaya bırakabilirsiniz.

Çilekli Havuçlu Kek:
Kekinizi ip ya da büyük bir bıçak yardımıyla ortadan iyiye bölün, arasına çilek ve hazır krem şanti ekleyin. Pasta gibi kek olsun.
Afiyetle
Kaynak: Williams Sonoma

UYARI: Tarifte kullanılan su bardağının ölçüsü aşağıda verilmiştir. Normal su bardaklarından biraz daha küçüktür.

2 su bardağı kek unu yaklaşık 250 gr'dır.


************************************
Unutmadan sevgili Süheyla ve Ayşeeee sobelemişler beni! Öncelikle teşekkürler size bayanlar. Beni de düşünüp çağırdınız oyuna.

*Market alışverişi yaparken yeni ürünleri alıp mutlaka denerim....
Denerim tabi özellikle 1 alana 1 bedava promosyonları varsa hiç kaçırmam.

*İnternetten gazete okumayı hiç sevmem...
Gazetenin parmaklarıma bulaştırdığı mürekkebi severim ben...

*Hiç sigara içmedim, tadını bilmem...
Doğrudur! İçenide bencil bulurum.

*Sevgi, saygı ve hoşgörü hayatımdan çıkarmayacağım kavramlardır. Ukalalıktan nefret ederim..
Kim çıkarabilir ki! Onlar hayatın huzurudur. Bazen ukala olabilir.

*Futbolu seviyorum...
Futbolu severim, fanatikliği değil. Feneri sevemedim, Beşiktaşı kardeş takım bildim. :)))

Aramıza yeni katılan canım arkadaşım Ekşi Sözlük, Teatime'i sobeliyorum. Tahminim kendisi pek memnun olmayacak bu işe...Ne yapalım, sana bir türlü burdan hoşgeldin diyememiştim. :)))
Sevgilerle

DURUYU: Pandoranın kutusu bozulmuş :) Sevgili Mutfaksepeti sana bir

video gönderiyorum, kabul et lütfen! İlerde şarkı göndermeyenin sonu çilek gibi olsun! :P


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails