14 Nisan 2007 Cumartesi

Ananaslı 1 Nisan Keki!

1 Nisan Keki!!! :))


Büyük bir hevesle değişik, enteresan tarifler denemek için kolları sıvadım ve ananaslı böğürtlenli bir kek yaptım. Biz bu ananaslı ve böğürtlenli keke bayıldık. :) Kek daha pişerken kendini belli etti; eve tarçınlı ve şekerli yoğun bir koku yaydı. O koku inanırmısınız iki gün evden çıkmadı..Yedikten sonra da lezzetinden yığıldık, kaldık.



Öncelikle taze ananası kabuklarından bir güzel ayırdım, temizledim. Şekerli, tarçınlı bir şerbet hazırladım. Ananaslar iyice yumuşayıncaya kadar kaynatdım. Bir yandan ananaslar ile ilgileniyor bir yandan da kek hamurunu hazırlıyordum.

Eşim hararetle çalışmamı taktir ediyor, akşamına yiyeceği keki hayal edip, ellerini ovuşturuyordu. Tabi ben de bloguma değişik bir tarif eklemenin heyecanı içindeydim.

Ama mutfaktan da bir türlü çıkamadım. Kek pişerken, kalıbının altından, fırının içine damlayan şekerden dolayı ortalık biraz duman birazcıkta yanık şeker koktu. Tabii tüm kapı ve pencereler açıldı. Velhasıl sonunda kekimiz pişti. Eşim çok düşünceli ve nazik olduğundan mı bilmem, " Sen keki çok beğendin, hepsini sen ye." diye israr etti bana. Ben de memnun oldum desem yalan olur...

Tarife Kekevinden ulaşabilirsiniz! Ben tarifte ufak tefek değişiklikler yaptım. (siz yapmayın, lütfen!) Ama nasıl da tarifinden şıp diye damlatmışım değil mi? :) Nefisss...

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Mmmmmmm....

    İçinde ananas olan yiyeceklere bayılıyoruuuummm... Hele bir de karamelize bir kaderi varsa :D

    Bir soru:

    Taze ananas yerine, kendi şurubu içinde tutulan konserve ananas kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails