14 Nisan 2007 Cumartesi

Soğanlı Tuzlu Muffin Tarifi

Etkinlik Kek Ye # 19 için uzun zamandır heves ettiğim tuzlu muffinlerden yaptım. Son günlerde yenen pasta ve keklerden sonra tuzlu ihtiyacımızı soğanlı, peynirli, biberiyeli muffinlerle giderdik. Biberiye yerine daha değişik bir lezzet arayanlar, ince kıyılmış turşu da kullanabilirler.

Salata ve çorbaların yanında hafif sıcak servis edilen bu muffınleri biz çayın yanında kuru kuru yemeyi tercih ettik. Soğanın ve peynirin tadını minik keklerden almak değişik bir deneyim oldu. Muffın tariflerinde de sınır yok, istenilen otla, istenilen meyve ile yüzlerce çeşit muffin yapılabilir. Yüzlerce yıl önce yapılmaya başlanmış muffin artık bizim mutfakların da sevimli kekleri oldu. Adını değiştirmedik ama lezzetini kendi damak tadımıza göre ayarladık. Yaptığım ufak değişikliklerle işte tuzlu muffin tarifi:


Malzemeler:( 12 adet için)

* 1 + 3\4 su bardağı un (~ 275gr un)
* 2 tepeleme çay kaşığı kabartma tozu
* Yarım çay kaşığı karbonat
* Yaklaşık 4 yemek kaşığı ince doğranmış taze soğan
* 1 çay kaşığı kuru biberiye
* 1 + yarım su bardağı ince doğranmış kaşar
* 2 büyük yumurta
* 1 su bardağı yoğurt (butter milk yerine yoğurt kullandım)
* 2 yemek kaşığı bal
* 1 çay kaşığı tuz
* 1\3 su bardağı zeytinyağı ( ~80 ml)
Hazırlanışı:
Bir kasede önce kuru malzemeleri hazırlayın. Unu, kabartma tozunu, karbonatı, tuzu, biberiyeyi, 1 + çeyrek su bardağı ince rendelenmiş kaşar peynirini karıştırın.
Diğer başka bir kasede yumurtaları çırpın yaklaşık 1-2 dakika sonra içine yoğurdu, balı ve yağı ekleyip, karıştırın. Daha sonra sıvı karışımı kuru karışıma ekleyip, yavaş yavaş kurular ıslanıncaya kadar karıştırın.
Hamuru muffin gözlerine 4 te 3 ü geçmeyecek şekilde kaşık yardımıyla dökün. Geri kalan çeyrek peyniride üzerine koyun.
200 derecede fırının orta katında 15-18 dk pişirin, kürdanla kekin pişip pişmediğini kontrol edin. Fırından çıkan muffinleri 2 dk kendi tepsisinde daha sonra da fırın teli üzerinde bekletin. Sıcak servis yapılması tavsiye edilir.
Afiyetle
Kaynak: Williams-Sonoma



Not: Tarifte kullandığım su bardağının ölçüsü normal su bardaklarından biraz daha küçüktür.







1 yorum:

  1. Sevgili Ayşe hanım...Uzuuun süredir hayranlıkla bakıyorum yaptıklarınıza...Şaheserlerinize...
    Sitenizden ilk denemem...Biraz tırstım yaparken...Malzemeleri karıştırırken birde baktım bal..Hemde 2 yemek kaşığı..Bu sıralar ne yaptıysam kötü oluyor.Şimdi buda kötü olurmuş diyorum,ama yapmaya devam ediyorum..Zaten evde kaşarda yokmuş.Ezine koymak zorunda kaldım.
    Kalıbıma bakıyorum fırında..Kabarıyor..Süper.Çıkarınca ters çeviriyorum kalıbı çıkmıyorlar.Yapışmış kalıba..Uzun çubuklarla çıkarıyorum parçalanmadan.Bir ısırıyorum"ne güzel birşeymiş bu ya" diyorum.:))
    Bal çıtır olmasını sağlıyor galiba dış kısmının.Çünkü şekerli olmadı.Ben bayıldım...Herkese öneririm...Çok teşekkür ediyorum bu güzel tarifinizi bizimle paylaştığınız için..
    Bu arada buraya yazmam doğru olurmu bilemiyorum bugün Özgür Şefin önerileri doğrultusunda kuru fasülye pişirdim.Bayıldığım bir insan.İlk defa bu kadar leziz fasülye yedim sayesinde.
    Yani özetle sizler benim için çok önemlisiniz.Herşey istediğiniz gibi olur inşallah.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails